گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

امضای تفاهم نامه همکاری بین استان های ایلام ، بابل و دیوانیه عراق در ایلام

                             روسای اتاق های بازرگانی ایلام و استان های بابل و دیوانیه عراق تفاهم نامه ای را با هدف گسترش تبادلات اقتصادی و تجاری با هم به امضا رساندند.

این تفاهم نامه میان شعبان فروتن رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن ، بازرگانی و کشاورزی ایلام و صادق هاشم فاضل رییس اتاق بازرگانی بابل و محمود عبدالحسن جبار رییس اتاق بازرگانی دیوانیه عراق در محل اتاق بازرگانی ایلام امضا شد.

بر اساس این گزارش این تفاهم نامه در پنج بند با هدف افزایش و تقویت مناسبات تجاری، سرمایه گذاری و گسترش همکاری های اقتصادی ، علمی و فنی میان این سه استان منعقد شده است.

همچنین سه طرف در جهت تشویق ، حمایت و تسهیل در همکاری های فی مابین اقدام به اعزام هیات های تجاری خواهند کرد تا از ظرفیت ها و مزیت های نسبی این سه استان برای بهبود وضعیت اقتصادی این مناطق بهترین بهره برداری شود.

انجام ملاقاتهای مرزی بین مسئولان استان ایلام، بابل و دیوانیه هر سه ماه یکبار

برگزاری نمایشگاه های تخصصی در 2 کشور با حضور فعالان بخش خصوصی از دیگر مفاد این تفاهم نامه همکاری مشترک است.

بر اساس این تفاهم نامه ملاقات های مرزی میان مسوولان این سه استان هر سه ماه یکبار برگزار می شود تا ضمن شناسایی موانع و مشکلات احتمالی راهکارهای لازم اتخاذ شود، ضمن اینکه از طریق مرکز داوری اتاق بازرگانی ایلام برای رفع مشکلات توسعه روابط اقدام خواهد شد.

استان ایلام با داشتن بیش از 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق بخاطر فعال بودن مرز بین المللی مهران در حال حاضر یکی از کانونهای اصلی تبادل کالا و مسافر بین ایران و عراق می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.