گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

از ابتدای سال جاری تاکنون 550 میلیون دلار کالا از مرز مهران به کشور عراق صادر شده است

                   خلیل حیدری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: میزان کالاهای صادر شده در این مدت به کشور عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ حجمی و اقتصادی افزایش چندانی نداشته است.
وی افزود: سیمان، مصالح ساختمانی آجر، محصولات کشاورزی همچون هندوانه، گوجه فرنگی و محصولات پلاستیکی و مصنوعات فلزی از جمله کالاهای صادراتی به عراق در این مدت بوده است.
مدیر کل گمرگ استان ایلام در خصوص وضعیت افزایش تعرفه گمرگی صادرات کالا توسط دولت عراق یادآور شد: با رایزنی های گسترده ای که از سوی مقام های کشورمان برای رفع این معضل صورت گرفت، خوشبختانه این مشکل برطرف شد. 
حیدری تاکید کرد: با این وجود باز هم مشکلاتی در خصوص صادرات کالا وجود دارد، چرا که عراق کشوری چند حاکمیتی است، بعنوان مثال اگر در اینجا اینگونه محدودیت ها وجود دارد در کردستان عراق هیچگونه محدودیت گمرگی وجود ندارد که این کار تمایل تجار را به آن سمت افزایش می دهد.
روزانه بیش از 500 دستگاه کامیون و تریلر محموله های کالا را از نقاط مختلف کشور به گمرک مهران منتقل تا پس از سیر مراحل قانونی از این طریق به کشور عراق صادر شود.
پارسال حدود یک میلیارد و 200 میلیون دلار کالا از این مرز به کشور عراق صادر شد که در مقایسه با سال 92، 42 درصد افزایش یافته است.
مرز بین المللی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.