گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

بازار میوه و تره بار عراق برای صادرات تجار ایرانی اشباع است و تجار کمتر محصولات کشاورزی را به مرز مهران انتقال دهند

             

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری ایلام گفت: بازار میوه و تره بار عراق برای صادرات میوه اشباع شده است و تجار فعال در این مرز کمتر محصولات کشاورزی را برای صادرات به مرز مهران انتقال دهند.


به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری روز دوشنبه در نشست فعالان اقتصادی در مرز مهران اظهار کرد: اداره جهاد کشاورزی با توجه به حجم بالای کامیون های حامل میوه و تره بار در مرز مهران به فکر راهکاری برای این مشکل باشد تا سرمایه کشاورزان از بین نرود.
وی خواستار تسریع در اجرای روشنایی محوطه بازارچه شد و افزود: برقراری روشنایی بازارچه باعث می شود تا گمرک به راحتی کارهای صادرات را انجام دهد و با فراهم شدن شرایط کشور مقابل به صورت 24 ساعته می توان فعالیت کرد.
فرماندار مهران نیز در این نشست با بیان اینکه مرز زمینی مهران یکی از امن ترین مرزهای کشور برای تردد به عتبات عالیات است، تاکید کرد: مهران آماده پذیرایی و تردد زائران عتبات عالیات در اربعین حسینی است.
مراد ناصری یادآور شد: با تلاش دست اندرکاران در سطح شهرستان، زیرساخت های منطقه بویژه مرز بین المللی مهران آماده پذیرایی از زائران حسینی است.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غرب ایلام قرار دارد.
از ابتدای سال جاری تاکنون (پنج ماه و نیم گذشته) 550 میلیون دلار کالا از مرز مهران به کشور عراق صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ حجمی و اقتصادی افزایش چندانی نداشته است.
سیمان، مصالح ساختمانی آجر، محصولات کشاورزی همچون هندوانه، گوجه فرنگی و محصولات پلاستیکی و مصنوعات فلزی از جمله کالاهای صادراتی به عراق در این مدت بوده است.
پارسال حدود یک میلیارد و 200 میلیون دلار کالا از این مرز به کشور عراق صادر شد که در مقایسه با سال 92، 42 درصد افزایش یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.