گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

مرز پرویزخان نقش بزرگی در صادرات کالاهای ایرانی به عراق دارد

                   

 نایب رییس اول اتاق بازرگانی استان سلیمانیه عراق گفت: مرز پرویزخان نقش مهم و بسزایی در تسهیل امور تجاری و بازرگانی بین دو کشور ایران و عراق دارد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسین رحیم فرح که به همراه هیاتی بازرگانی به کرمانشاه سفر کرده روز چهارشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان که در سرسرای اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: کشورهای ایران و عراق از دیرباز روابط تجاری خوبی با یکدیگر دارند.
وی ادامه داد: این روابط در قالب داد و ستد کالا، صادرات و واردات، سفر هیات های تجاری و بازرگانی و حضور در نمایشگاه های متعدد و همچنین سفر مسوولین سیاسی و اقتصادی به کشور مقابل نمود پیدا کرده است.
رحیم فرح خاطرنشان کرد: در بخش اقتصادی و مبادلات تجاری نیز شاهد وضعیت خوبی بین دو کشور بوده ایم و در این میان استان کرمانشاه به خاطر داشتن مرز گسترده با عراق سهم بیشتری از این مبادلات داشته است.
نایب رییس اول اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق اظهار کرد: وجود مرزها و بازارچه های توانمند در استان کرمانشاه امکان صادرات و واردات را با این استان برای استان های مختلف عراق فراهم کرده و بخصوص در سال های اخیر مبادلات اقتصادی خوبی صورت گرفته است.
وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم حضور هیات بازرگانی سلیمانیه عراق در کرمانشاه بتواند روابط موجود میان عراق با ایران و استان کرمانشاه را تسهیل بخشیده و در آینده نزدیک شاهد همکاری های بیشتری باشیم.
در این سفر سه روزه که دیروز آغاز شده، هیات تجاری سلیمانیه عراق با فعالان و مسوولین اقتصادی استان و همچنین استاندار کرمانشاه دیدار خواهند داشت.
شهر سلیمانیه با حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت در شمال شرقی عراق، نزدیک به مرز ایران و در منطقه خودگردان کردستان قرار گرفته و از کانون های مهم اقتصادی دراقلیم کردستان عراق است.
استان کرمانشاه نیز با حدود دو میلیون نفر جمعیت در شمال غربی ایران واقع شده که با داشتن 330 کیلومتر مرز مشترک با عراق بیش از 50 درصد صادرات به این کشور را برعهده دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.