گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

فرماندار قصرشیرین : واردات کوله بری از عراق در مرز پرویزخان به صورت موقت از سرگرفته شد

               

فرماندار قصرشیرین از واردات دوباره کوله بری از عراق در مرز رسمی پرویزخان از امروز دوشنبه به مدت چهار روز خبر داد.


افشین رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه اندازی موقت فعالیت کوله بری به منظور جلوگیری از وارد آمدن خسارت و ورود اجناس خریداری شده کوله بران و پیله ورانی است که با توجه به تعطیلی موقت این فعالیت مرزی موفق به حمل کالاهای خود به داخل کشور نشده بودند.
وی اظهار کرد: فعالیت کوله بری از روز دوشنبه (31 مرداد ماه امسال) براساس بخشنامه وزارت کشور متوقف شد که در این راستا بسیاری از کوله بران و پیله وران از این موضوع اطلاعی نداشتند.
وی گفت: براین اساس کوله بران و پیله وران از امروز دوشنبه (سی ام شهریور ماه جاری) به مدت چهار روز فرصت دارند تا کالاهای خریداری شده خود را که در پشت مرز انبار شده است به داخل کشور منتقل کنند.
رضایی بیان کرد: درصدد هستیم به زودی فعالیت کوله بری را در قالب تعاونی های مرزنشین راه اندازی کنیم که با توجه به تعداد زیاد کارت های صادر شده قصد داریم تا کوله بران فعال فعلی را در قالب یک تعاونی برای انجام مبادلات مرزی ساماندهی کنیم.
وی اظهار کرد: فعالیت کوله بری به منظور واردات کالاهای خارجی از اقلیم کردستان عراق به کشور در راستای ساماندهی نوع کالا و عوارض کالاهای وارداتی تعطیل شده است.
طبق آمارهای موجود کوله بران در مجموع روزانه 500 تا یک میلیارد ریال کالا از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد کشور می کنند که هر کوله بر فعال در سال گذشته در مجموع دو هزار و 580 میلیارد ریال کالا از طریق فعالیت کوله بری وارد شهرستان مرزی قصرشیرین کرده اند. 
طبق قانون هر کوله بر مجاز به واردات 40 تا 50 میلیون ریال کالا در هر بار تردد است که برای جا به جایی و حمل کالاهای کوله بران نیز در سال گذشته 25 میلیارد ریال دستمزد پرداخت شد. 
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی قرار دارد که مرز رسمی پرویزخان هم مرز با بخش کردی و اقلیم کردستان و مرز خسروی هم مرز با حوزه عربی و حکومت مرکزی کشور عراق است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.