گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

از ابتدای سال تا کنون بیش از 103 هزار مسافر از مرزهای قصرشیرین به عراق تردد کردند

                

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: در شش ماه نخست امسال 103 هزار و 400 مسافر ایرانی و خارجی از مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی این شهرستان به عراق تردد کردند.


نعمت الله نازپرورده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع 82 هزار و 400 نفر تردد انجام شده از مرز رسمی پرویزخان 41 هزار مسافر ایرانی و خارجی وارد کشور شدند و 41 هزار و 400 مسافر ایرانی و خارجی نیز از طریق این مرز به عراق سفر کرده اند. 
وی گفت: همچنین از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه 21هزار مسافر و زایر عراقی به صورت انفرادی از مرز رسمی خسروی به عراق تردد کردند که از این تعداد 11هزار نفر وارد ایران شدند و10 هزار نفر نیز از طریق این مرز رسمی به عراق بازگشتند. 
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین اظهار کرد: همچنین امسال یک هزار و 950 دستگاه خودروی ایرانی و عراقی پس از انجام مراحل قانونی گذر موقت مرزی از طریق مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق تردد کردند. 
نازپرورده اظهار کرد: هم اکنون بطور میانگین روزانه 100مسافر و زایر عراقی و ایرانی از طریق مرز رسمی خسروی به عراق تردد می کنند ضمن اینکه از طریق مرز رسمی پرویزخان نیز روزانه بیش از400 مسافر و گردشگر ایرانی و خارجی به کشورمان وارد و یا عازم اقلیم کردستان عراق می شوند. 
شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 27 هزار نفر جمعیت 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.