گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

در نیمه نخست امسال یک میلیارد و 43 میلیون دلار کالا از مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان قصرشیرین به عراق صادر شد

                      نعمت الله نازپرورده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وزن کالاهای صادر شده در این مدت را دو میلیون و 845 هزار تن اعلام کرد. 
وی کالاهای صادر شده از مرزهای پرویزخان و خسروی قصرشیرین به عراق را شامل سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولر آبی، گوجه فرنگی و رب گوجه، هندوانه ، لبنیات، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار اعلام کرد. 
وی اظهار کرد: در مجموع 130 میلیون دلار کالا به ارزش وزنی یک میلیون و 110 هزار تن از مرز رسمی خسروی و 813 میلیون 906 دلار کالا به ارزش وزنی یک میلیون و 735 هزار تن از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین به اقلیم کردستان عراق صادر شده است. 
معاون فرماندار قصرشیرین ادامه داد: صادرات این میزان کالا با استفاده از 137 هزار دستگاه کامیون در مرزهای پرویزخان و خسروی انجام شده است. 
نازپرورده اضافه کرد: میزان واردات سوخت مازوت از مرزهای پرویزخان و خسروی در شش ماه نخست امسال 57 هزار تریلر کشنده بوده است. 
به گفته این مقام مسئول مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که به طور میانگین هر سال حدود 54 درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود. 
روزانه به طور میانگین 800 تا یک هزار کامیون از مرز پرویزخان و 500 دستگاه کامیون از مرز خسروی کالاهای ایرانی را به عراق حمل و صادر می کنند. 
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 27 هزار نفر جمعیت بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.