گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

تندباد با سرعت 46 کیلومتر بر ساعت شهر مرزی قصرشیرین را در نوردید

                    

با ورود موجی ناپایدار به مناطق غربی کشور تندبادی با سرعت 46 کیلومتر بر ساعت شهرستان مرزی قصرشیرین را در نوردید


رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: این تندباد که از نخستین ساعت صبح روز جاری در این شهرستان آغاز شده همچنان نیز ادامه دارد
حیدر چوپانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از ورود سامانه بارشی از اواخر هفته جاری به استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این سامانه همچنین با باد شدید همراه است و برهمین اساس پیش بینی می شود هوای قصرشیرین در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری نیز با گرد و خاک همراه باشد.
وی اظهار داشت: ورود یک توده هوای غبارآلود از صبح روز شنبه به قصرشیرین برای پنجمین روز پیاپی موجب آلودگی هوا و کاهش دید افقی در این شهرستان مرزی شده است.
وی میزان دید افقی ناشی از گرد و خاک در این شهرستان مرزی را هشت هزار متر اعلام کرد و گفت: این میزان دو هزار از حد استاندارد هوای سالم (10 هزار متر) کمتر است.
رییس اداره هواشناسی قصرشیرین دمای کنونی هوای قصرشیرین را 30 درجه سلسیوس ذکر کرد و افزود: پیش بینی می شود حداکثر دمای این شهرستان مرزی به 33 درجه سلسیوس بالای صفر برسد.
چوپانی پیش بینی کرد گرد و خاک موجود در قصرشیرین تا اواخر هفته جاری در جو منطقه حاکم باشد و در روز چهارشنبه نیز از غلظت بیشتری برخوردار باشد.
از ابتدای امسال تاکنون آسمان قصرشیرین 101 روز درگیر گرد و خاک بوده که این میزان در فروردین 9، اردیبهشت 15، خرداد 22، تیر 17، مرداد 13، شهریور 18 و در مهر ماه نیز هفت روز بوده است.
گرد و غبار در هوای منطقه بویژه نواحی مرزی در غرب کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که غبار آن پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی می شود و هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور را آلوده می کند.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت افزون بر 186 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در سال های اخیر بسیاری از روزها درگیر پدیده ریزگردها و گرد و غبار بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.