گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

کلانتران مرزی قصرشیرین و خانقین عراق با یکدیگر دیدار کردند

                  

 فرماندهان مرزبانی قصرشیرین، سومار و خانقین عراق درباره افزایش همکاری و برقراری تامین امنیت بیشتر در مرزهای دو طرف روز سه شنبه در محل پایانه بین المللی خسروی با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق دارای مشترکات زیادی هستند و تلاش می شود با برگزاری نشست های فصلی این امنیت حفظ و استمرار یابد.
سرهنگ پاسدار رضا الماسی افزود: این نشست در راستای انجام ملاقات های فصلی کلانتران مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در محل پایانه مرزی خسروی برگزار شد.
وی با تسلیت فاجعه منا به امت اسلامی و مسلمانان کشورهای مختلف اظهار کرد: امید است با همدلی و هم افزایی مرزبانان دو طرف شاهد استمرار آرامش و امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی ایران با عراق باشیم.
سرهنگ پاسدار الماسی همچنین در خصوص اعزام زایران از مرز خسروی گفت: اکنون درخواست اعزام زایر از این مرز در وزارت کشور عراق مطرح است و در صورت تامین امنیت آن سوی مرز خسروی از سوی طرف عراقی هماهنگی های لازم برای پذیرش زایران را از این مرز خواهیم داشت.
وی در ادامه مهمترین اولویت قابل بحث در این نشست را مبارزه با قاچاق کالا، تامین امنیت جانی اتباع ایرانی، روان سازی صادرات کالاهای ایرانی به عراق، برخورد قاطع با قاچاقچیان سلاح، مهمات، مشروبات الکلی، رفع مشکلات پایانه مرزی خسروی و حضور به موقع در ملاقات های مرزی بیان کرد.
فرمانده هنگ مرزی سومار نیز در این نشست اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و عراق دارای مشترکات زیادی هستند و تلاش می شود با برگزاری نشست های فصلی این امنیت حفظ شود.
سرهنگ علی حسین جهانگیری در ادامه بر حل و فصل مسایل مرزی و رعایت اصل حسن همجواری دو طرف تاکید کرد.
کلانتر مرزی عراق مستقر در خانقین و مندلی نیز در این نشست از همکاری جمهوری اسلامی ایران با عراق در بخش های مختلف قدردانی کرد.
سرهنگ بکر شاکر محمدعلی افزود: ما در راستای برقراری امنیت در نوار مرزی دو کشور و برخورد با قاچاقچیان و سایر مشکلات مرزی آمادگی کامل داریم و خواهان ارتباط و افزایش همکاری ها بین طرف جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق هستیم.
رئیس اداره اطلاعات استان دیاله عراق نیز گفت: از آمادگی لازم برای استقبال از زایران ایرانی عتبات عالیات در تاسوعا و عاشورا که از مرز مهران وارد عراق می شوند برخورداریم.
سرتیپ هیثم افزود: چنانچه همانند سال گذشته تعداد زایران عتبات عالیات افزایش داشته باشد خواستار مساعدت و کمک جمهوری اسلامی ایران برای برقراری امنیت در عراق هستیم.
در پایان تفاهم نامه بین مرزبانان دو طرف مبادله شد.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق و دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه بین المللی خاورمیانه است.
مرز سومار نیز در فاصله 92 کیلومتری قصرشیرین واقع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.