گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

منابع ارزی در اختیار مردم در برای حمایت از صادرات هدایت شود

             

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران معتقد است: اکنون نزدیک به 20 میلیارد دلار پول در نزد مردم نگهداری می شود که چنانچه این منابع در جهت حمایت از صادرات هدایت شود، نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد.


به گزارش ایرنا از اتاق تهران، عباس آرگون افزود: خروج از رکود طی ماههای گذشته، به اصلی ترین موضوع و چالش اقتصاد ایران تبدیل شده و دولت تلاش می کند تا با ارائه بسته های اقتصادی و راهکارهای لازم از وضعیت کنونی خارج شود.
وی افزود: دولت باید تصمیم سخت اتخاذ کند و یارانه ای که به افراد پر درآمد جامعه پرداخت می شود را قطع نماید؛ پرداخت یارانه به این افراد به نوعی عدم استفاده بهینه از منابع کشور است.
به گفته آرگون، یکی از کارهایی که دولت می تواند در این شرایط برای رونق تولید انجام دهد، حذف یارانه افراد پر درآمد و هدایت این منابع به سمت تولید است.
وی اضافه کرد: خروج از شرایط کنونی، موجب افزایش اعتماد مردم به حاکمیت برای جذب منابع است. 
آرگون گفت: یکی از اقداماتی که باید صورت گیرد، موضوع مبارزه جدی با بحث فساد است و فساد اقتصادی به نوعی می تواند سرمایه های اجتماعی کشور را تحت تاثیر قرار دهد و در عین حال از این موضوع کشور آسیب دیده است.
وی ضرورت اقدامات عملی برای مبارزه با فساد را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید در این زمینه تنها به حرف اکتفا کرد و علاوه براین نیز مبارزه اساسی با قاچاق کالا باید در دستور کار قرار گیرد.
آرگون ضمن یادآوری برخورد با فعالیت موسسه های پولی و مالی غیرمجاز از سوی دولت، گفت: مسئولان بانک مرکزی بارها برخورد با این مساله را خاطرنشان ساخته اند و از دولت درخواست کرد که اقدامی در جهت ساماندهی این موسسه ها انجام دهد.
به اعتقاد وی، ساماندهی موسسه های پولی که هم اکنون بخش مهمی از منابع کشور را تحت کنترل خود دارند، اقدام مهم محسوب می شود که باید صورت گیرد و این موسسه ها باید تحت نظارت بانک مرکزی و حاکمیت کشور قرار گیرند و در این خصوص نیز باید اقداماتی انجام شود و هرچه زودتر به نتیجه برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.