گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

فرماندار قصرشیرین از صادرات 50 هزار تن سوخت از ابتدای امسال از مرزهای خسروی و پرویزخان به عراق خبر داد

             افشین رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صادرات این میزان سوخت در مجموع 34 میلیون و 985 هزار و 417 دلار ارزآوری برای کشورمان داشته است.
وی اظهار کرد: صادرات این میزان سوخت با استفاده از یک هزار و930 دستگاه تانکر کشنده سوخت انجام شده است.
وی اظهار کرد: از مجموع صادرات انجام شده 26 هزار و 400 تن سوخت با استفاده از یک هزار و 100 دستگاه تانکر با ارزآوری 23 میلیون و760 هزار تن از مرز رسمی پرویزخان در قصرشیرین صورت گرفته است.
وی گفت: صادرات سوخت در مرز رسمی پرویزخان از نوع بنزین رفورمیت است که به ازای هر تن بین 900 تا 940 دلار ارزآوری داشته است.
وی از آغاز روند صادرات سوخت گازوئیل (نفت گاز) از پنجم مرداد ماه امسال از مرز رسمی خسروی به عراق خبرداد و اظهار داشت: تا پایان مهر ماه امسال 24 هزار تن سوخت گازوئیل با استفاده از 830 دستگاه تریلر از این معبر رسمی و بین المللی به عراق صادر شد.
رضایی ارزآوری این میزان سوخت صادر شده از مرز رسمی خسروی به عراق در این مدت را 11 میلیون و 225 هزار و 417 دلار اعلام کرد.
وی افزود: هم اکنون روزانه بین 40 تا 50 دستگاه تانکر سوخت از مرز رسمی خسروی به عراق صادر می شود که حمل و نقل آن را بخش خصوصی برعهده دارد و برای تامین امنیت و حفظ جان رانندگان ایرانی این میزان سوخت پس از تخلیه در نقطه صفر مرزی توسط ناوگان حمل و نقل طرف عراقی به آنسوی مرز صادر می شود.
فرماندار قصرشیرین ادامه داد: برای افزایش صادرات تا سقف 400 دستگاه تریلر کشنده بصورت روزانه در مرز خسروی مشکلی نداریم و تحقق این امر به میزان ظرفیت طرف عراقی بستگی دارد.
رضایی گفت: همچنین میزان ترانزیت سوخت از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه از مرز رسمی پرویزخان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان نیز به وسیله چهار هزار و80 دستگاه تانکر به ارزش وزنی 980 هزار تن بوده است.
وی افزود: هر عراقی به ازای ترانزیت یک دستگاه کامیون سوخت 9 میلیون ریال و هر کامیون ایرانی نیز بین یک میلیون و 600 تا یک میلیون و 700 هزار ریال برای حمل و نقل و جا به جایی آن و استفاده از راه های مواصلاتی کشورمان به حساب خزانه دولت واریز می کنند.
هم اکنون 54 درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود ضمن اینکه مرز رسمی خسروی نیز علاوه بر صادرات کالا به حکومت مرکزی عراق دارای بزرگترین پایانه بین المللی مسافری است. 
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 27 هزار نفر جمعیت بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.