گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

هیات تجاری اقلیم کردستان عراق از مرز پرویزخان وارد قصرشیرین شد

               

هیات تجاری اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه با هدف بازدید از ظرفیت های اقتصادی قصرشیرین از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد این شهرستان شد.


سرپرست فرمانداری قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از سفر دو روزه هیات اقتصادی اقلیم کردستان عراق را بررسی زیرساخت های قصرشیرین و ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان برای سرمایه گذاری صنایع پایین دست وابسته به صنعت پتروشیمی و همچنین دیگر ظرفیت های مرزی این منطقه برای افزایش صادرات بیان کرد. 
مرادعلی تاتار افزود: همچنین قرار است هیات تجاری اقلیم کردستان عراق از مرز رسمی و بین المللی خسروی و زیرساخت های موجود در این معبر نیز بازدید کنند. 
وی اظهار کرد: هیات اقتصادی کشورمان نیز از شرکت ملی پتروشیمی در این بازدید هیات تجاری اقلیم کردستان عراق را همراهی می کند و قرار است فردا (پنجشنبه) جلسه اصلی این هیات در مرکز استان کرمانشاه برگزار شود. 
وی اظهار کرد: این بازدید در راستای اطلاع رسانی به سرمایه گذاران و با هدف معرفی ظرفیت های اقتصادی و همچنین وجود امنیت پایدار برای ایجاد سرمایه گذاری در شهرستان مرزی قصرشیرین صورت گرفته است. 
شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق یکی از مهمترین شهرهای غرب کشور برای توسعه روابط اقتصادی با عراق و اقلیم کردستان است که با داشتن دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی اکنون به مرکزی برای فعالیت های مهم اقتصادی، صادرات و واردات کالا به این کشور همسایه تبدیل شده است. 
اکنون روزانه به طور میانگین 800 تا یکهزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از جمله میوه و تره بار، خشکبار، لوزام و مصالح ساختمانی، لوزام خانگی و دیگر کالاهای مورد نیاز مردم عراق و اقلیم کردستان از مرز پرویزخان صادر می شود. 
همچنین در این مرز روزانه به طور میانگین 500 دستگاه تانکر ترانزیت سوخت ایرانی و عراقی از مبدا اقلیم کردستان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان وارد خاک ایران اسلامی می شود. 
بیشترین حجم مبادلات اقتصادی کشورمان به عراق برابر با 54 درصد کالاهای صادراتی (یکهزار و 500 کامیون صادراتی و ترانزیتی) از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود ضمن اینکه این مرز بعنوان فعال ترین بازارچه مرزی کشور نیز شناخته شده است. 
مرز رسمی پرویزخان نیز اکنون روزانه شاهد حجم بالایی از تزانزیت کالاهای صادراتی و تانکرهای سوختی و تردد مسافران و گردشگران به اقلیم کردستان عراق است. 
شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز دو معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.