گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

از دهم تا چهاردهم آذر ماه تردد تانکرهای سوخت رسان از مرز پرویزخان در قصرشیرین ممنوع می شود

           مرادعلی تاتار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم با توجه به حجم بالای تردد خودروهای زائران اربعین حسینی در محورهای ارتباطی و مواصلاتی استان کرمانشاه در راستای اعمال محدودیت های ترافیکی از سوی پلیس راه و براساس بخشنامه اداره ترانزیت و پایانه های مرزی کشور اتخاذ شده است.
وی با بیان اینکه از ساعت یک بامداد روز دهم تا پایان ساعت 24 چهاردهم آذر ماه جاری هیچ تانکر حمل سوختی حق تردد در این محورها را ندارد تاکید کرد: تامین امنیت و سلامت جانی زائران شرکت کننده در این مراسم دلیل اتخاذ این تصمیم بوده است.
وی اظهار کرد: همچنین خروج تانکرهای سوخت رسان ایرانی و عراقی نیز در مدت یاد شده به علت سهولت در تردد زوار اربعین حسینی و برای کاهش سوانح جاده ای ممنوع است.
وی گفت: تانکرهای سوخت رسان از نخستین ساعت روز دهم آذر ماه تا پایان ساعت 24 شنبه چهاردهم آذر ماه اجازه ورود از مرز رسمی پرویزخان به داخل کشور را ندارند. 
سرپرست فرمانداری قصرشیرین افزود: اعمال ممنوعیت تردد تانکرهای سوخت رسان در روان شدن ترافیک در محورهای مواصلاتی استان و جلوگیری از سوانح جاده ای موثر است.
تاتار بیان کرد: تردد کامیون های حامل کالاهای صادرات طبق روال قبل از مرزهای خسروی و پرویزخان ادامه دارد و همچنین تردد مسافران و گردشگران از مرز رسمی پرویزخان نیز همچنان انجام می شود.
وی افزود: تردد دوباره ترانزیت سوخت و ورود تانکرهای سوخت رسان به کشور از روز یکشنبه (15 آذر ماه جاری ) از سرگرفته می شود.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین همچنین از ممنوعیت تردد کاروانی و انفرادی زائران عتبات عالیات از مرز بین المللی و رسمی خسروی در آستانه اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع) خبر داد و گفت: تنها علت تردد نکردن زائران از این معبر رسمی به کربلای معلی مربوط به مسائل امنیتی آن سوی مرز است.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است که روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون و تریلر حامل کالاهای صادراتی و مواد سوختی از این دو معبر رسمی تردد می کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.