گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

اردوگاه سپاه ایلام آماده اسکان زائران اربعین حسینی عراق است

                         
                               

فرمانده سپاه حضرت امیر المومنین(ع) ایلام گفت: اردوگاه اربعین سپاه به ظرفیت پذیرش هفت هزار زائر با استفاده از چادرهایی در گستره 240 متر مربع آماده پذیرش زائران عتبات عالیات عراق است.

سردار صادق حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس تقسیم وظایف ستاد اربعین استان، علاوه بر اسکان، حمل و نقل مسافر و بار از مهران به پایانه و توقفگاه و بلعکس بر عهده سپاه است که این کارها با استفاده از 500 الی 600 دستگاه وسیله نقلیه انجام می شود که تاکنون حدود 260 دستگاه آن وارد مهران شده است.
وی از ساخت پل کمربندی که صرفا پلی نظامی به طول 51 و عرض شش متر و تناژ 70 تن به منظور کاهش بار ترافیکی شهر مهران در غرب این شهر و بر روی رودخانه گاوی خبر داد که این پل در مدت 15 روز توسط مهندسان فنی سپاه احداث شده است.
وی همچنین از راه اندازی ایستگاه های فرهنگی در مسیر تردد زائران به سمت پایانه مرزی مهران خبر داد و یادآور شد: پنج تابلو 20 متری به ارتفاع سه متر و پنج ایستگاه فرهنگی و استراحت گاه با استفاده از چادرهایی به متراژ 240 متر مربع به هدف ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به زائران اربعین از مهران تا پایانه مرزی ایجاد شده است.
حسینی ادامه داد: همچنین نمایشگر تلویزیونی بزرگ شهری به طول 20 متر و ارتفاع پنج متر و نیز سه سامانه بلوتوث و سامانه ارسال پیامک برای گوشی های هوشمند در این مسیر نصب و راه اندازی شده که با استفاده از این ظرفیت های متعدد فرهنگی آداب سفر، معرفی یادمان ها، مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری استان، ادعیه، و... به زائران ارائه می شود.
وی یادآور شد: سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام به عنوان دبیر ستاد اربعین متولی اسکان، حمل و نقل و فعالیت های فرهنگی زائران است که البته در بخش های دیگری چون تغذیه، برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی و خدمات پزشکی نیز حضوری فعال دارد و در صورت نیاز آماده همکاری با دیگر دستگاه ها و مجموعه های ستاد اربعین است.
سپاه استان سال گذشته نیز در بخش های مختلفی چون بهداشت، سوخت رسانی، تغذیه، امنیت، حمل و نقل بار و مسافر، فرهنگی، مذهبی و... زوار اربعین حسینی حضوری گسترده داشت.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام کانون اصلی و مهم تردد زوار سوگوار حسینی به عتبات عالیات عراق است. سال گذشته در روزهای منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائرعزادار برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از این مرز به کشورعراق سفر کردند که پیش بینی می شود، این میزان اربعین امسال به دو میلیون نفر افزایش یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.