گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

وزیر ارتباطات در مرز مهران : ایران برای حل مشکلات اپراتورهای عراق آمادگی دارد

         

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این وزارتخانه برای حل مشکلات اپراتورهای کشور عراق به منظور تسریع در خدمات رسانی حوزه ارتباط تلفنی به زائران ایرانی آمادگی دارد.


به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز جمعه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران با بیان اینکه اختلال های بوجود آمده در ارتباط بین زائران ایرانی مربوط به اپراتورهای کشور عراق است، تاکید کرد: در داخل کشور هیچ مشکلی نداریم.
وی با بیان اینکه در تلاشیم طی روزهای آینده اختلال ارتباطی بین زائران ایرانی را برطرف کنیم، ادامه داد: برای حل مشکلات ارتباطی زائران فردا هیاتی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور نمایندگان اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به عراق سفر می کنند.
واعظی اظهار کرد: هنگامی که یک جمعیت بسیار عظیم در یک منطقه کوچک با امکانات محدودی که اپراتورهای عراقی دارند، جمع می شوند قطعا اختلالاتی بوجود می آید اما تلاش می شود که باید امکانات زیرساختی را افزایش داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از ایجاد یک هزار و ۸۰۰ کانال ارتباطی بین ایران و عراق برای حل مشکل ارتباطی زائران در ایام اربعین خبر داد و افزود: با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین، وزارت ارتباطات از آمادگی کامل برای خدمات رسانی برخوردار است.
وی به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان ارتباطات عراق برای تسریع در رفع مشکلات ارتباطی آیین اربعین خبر داد و یادآور شد: طرف عراقی نیز تلاش خود را برای رفع مشکلات ارتباطی کرده است.
واعظی در خصوص اهداف سفرش به مرز مهران گفت: با توجه به حجم زیاد تردد زائران از مرز مهران، به این منطقه مرزی سفر کردیم تا از نزدیک مشکلات ارتباطی را بررسی و در خصوص رفع آنها اقدام کنیم البته باید زیرساخت های ارتباطی استان ایلام برای همیشه تکمیل شوند.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با استقبال استاندار ایلام، نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، معاونان استانداری و مدیران کل مخابرات و زیرساخت و جمعی از مسئولان محلی از طریق فرودگاه شهدا، وارد ایلام شد. 
بررسی وضعیت زیرساخت های حوزه ارتباطات، مخابرات و آنتن دهی تلفن همراه در شهرستان و پایانه مرزی مهران و آن سوی مرز در داخل خاک عراق در ایام منتهی به اربعین حسینی از برنامه های سفر وزیر به استان ایلام است.
پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام این روزها کانون اصلی تردد زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی است. سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند که پیش بینی می شود این تعداد امسال تا دو میلیون نفر افزایش یابد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.