گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

دانشگاه آزاد اسلامی قصرشیرین قابلیت پذیرش دانشجویان عراقی را دارد

                        

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: با توجه به ظرفیت و زیرساخت های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی قصرشیرین این واحد آموزش عالی آمادگی پذیرش دانشجو از اقلیم کردستان و بخش عربی عراق را دارد.


مرادعلی تاتار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان قصرشیرین به علت شرایط خاص جغرافیایی و داشتن مرزهای مشترک و طولانی با عراق در دو بخش اقلیم کردی و حوزه عربی، بازار تجاری کشور به عراق است و نقش و کارکرد مهمی در حوزه صادرات کالا دارد.
وی اظهارداشت: توجه به بخش فرهنگی در کنار صادرات کالا می تواند زمینه توسعه و پیشرفت بیش از پیش شهرستان مرزی قصرشیرین در بخش های مختلف را فراهم کند.
تاتار ادامه داد: شهرستان قصرشیرین از دیرباز مراودات زیادی از نظر فرهنگی، زبانی و قومی با اقلیم کردستان داشته و تجارت یکی از مهمترین شاخصه های ارتباطی چند سال گذشته آنها را تشکیل می دهد.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین همچنین از پذیرش دانشجو بدون برگزاری آزمون در این دانشگاه و برای مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در نیمسال اول و دوم سال تحصیلی 95- 94 خبر داد.
تاتار بیان کرد: تلاش می شود در آینده نزدیک با جذب چند رشته در مقطع کارشناسی ارشد قابلیت علمی این واحد دانشگاهی ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مرکز قصرشیرین با 13 عضو هیات علمی یک هزار و 200 دانشجو دارد که 30 درصد آن را دختران تشکیل می دهند اظهار کرد: هم اکنون در این واحد آموزشگاهی 20 رشته تحصیلی فعال است که از این تعداد 14رشته در مقطع کاردانی و بقیه در مقطع کارشناسی است.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای دو واحد دانشگاهی آزاد اسلامی و پیام نور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.