گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران توجه به زیر ساختهای تجاری در فضای پسا تحریم را خواستارشد

                      

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: اکنون با صدور قطعنامه شورای حکام ، جمهوری اسلامی ایران به فضای پساتحریم وارد شده و در شرایط فعلی توجه به زیر ساختهای تجاری از جمله حمل ونقل صادراتی ضروری است و همه دستگاهها باید به وظیفه خود عمل کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ولی ا... افخمی راد افزود: شاخص های ارزیابی کارایی و تسهیل تجارت که توسط سازمان های گوناگون بین المللی، از جمله بانک جهانی ارزیابی و اندازه گیری می شود، نشان می دهد که کشورمان از جایگاه و رتبه مناسبی در زیرساخت های تجاری برخوردار نیست.
وی افزود: رتبه های کشورمان در شاخص هایی از جمله شاخص تجارت فرامرزی 167، شاخص توانمند سازی تجاری 138 و شاخص عملکرد لجستیک112 است که این شاخص ها نشان می دهد ، توسعه تجارت و تعامل با کشورهای دیگر در شرایط پساتحریم، مستلزم عارضه یابی وضعیت موجود زیرساخت های تجاری و برنامه ریزی در جهت توسعه این حوزه است.
افخمی راد افزود: به منظور اجرای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و ضرورت توسعه زیرساخت های تجاری کشور در شرایط پساتحریم، سازمان توسعه تجارت ایران در نظر دارد، مشکلات و چالش های زیرساخت های حمل ونقل صادراتی و لجستیک تجارت خارجی کشور را در یک هم اندیشی بررسی و در مسیر توسعه این حوزه برنامه ریزی کند.
افخمی راد ،مشارکت تمامی مسئولان، صاحبنظران، تجار و علاقمندان در اجلاس هم اندیشی تخصصی حمل و نقل صادراتی در 13 دی ماه را خواستار شد که از سوی سازمان توسعه تجارت برگزار می شود.
حمل و نقل در سراسر جهان دارای دو بخش داخلی و بین المللی است که در چهار حالت زیر و یا مجموعه ای از آنها انجام می شود و هر کدام از این بخشها زیر نظر سازمانی مجزا و با قوانین مربوط به آن انجام می پذیرد که متولی آن در ایران وزارت راه و شهرسازی است .
حمل و نقل جاده ای ( زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای )، حمل و نقل هوایی ( زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری ) حمل و نقل ریلی ( زیر نظر راه آهن جمهوری اسلامی ایران )، حمل و نقل دریایی ( زیر نظر سازمان بنادر و دریانوردی )
حمل و نقل بین المللی با توجه به شرایط خاص خودش به غیر از سازمانهایی که ارتباط مستقیم کاری با آن دارند با سازمانها و ارگانهای دیگری در داخل و خارج از کشور ارتباط کاری دارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.