گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

سازمان توسعه تجارت نخستین همایش تخصصی حمل ونقل صادرات را برگزار می کند

   

 مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: نخستین همایش تخصصی حمل ونقل صادرات به منظور تقویت و تسهیل تجارت خارجی کشور در فضای پساتحریم، سیزدهم دی ماه برگزار می شود.


به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، فرهاد نوری افزود : همایش تخصصی یک روزه حمل ونقل صادراتی به مسائلی از قبیل آسیب شناسی وضعیت این حوزه در چرخه تجارت کشور می پردازد.
وی گفت : بررسی درآمدهای ترانزیتی، کاهش هزینه های لجستیک تجاری، برقراری خطوط منظم حمل صادراتی، شرکت های مدیریت حمل و نقل و برقراری خطوط منظم حمل صادراتی در دستور کار این همایش قرار دارد.
نوری اضافه کرد: مخاطبان این همایش، طیف وسیعی از فعالان اقتصادی کشور از جمله شرکت های مدیریت حمل و نقل، شرکت های مدیریت صادرات، کشتیرانی های داخلی و خارجی، صادرکنندگان بزرگ، شرکت های خدمات بندری و تشکل ها، انجمن ها و سندیکاهای فعال در حوزه حمل و نقل بین المللی را در بر می گیرد.
به گفته مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران ، تسهیل تجارت در دهه های اخیر از جمله مباحث مهم مجامع بین المللی بوده و این موضوع در برگیرنده دامنه وسیعی از قوانین و مقررات که مرحله سیاست گذاری تا عملیات و حمل و نقل را شامل می شود.
وی افزود: مدیریت لجستیک و تامین و ارسال کالا از مبدا تا مقصد از اهمیت ویژه ای در تجارت بین المللی برخوردار است، به طوری که سازمان آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل) نیز از سال 2012 کمیته ملی تسهیل حمل و نقل و تجارت را یکی از کمیته های مهم تسهیل تجارت قلمداد کرده است.

پیش از این ، سهم صنعت دریایی و هوایی از حمل ونقل کل کشور کمتر از دو درصد ذکر شد ، درحالی که استفاده صحیح از این ظرفیتها بحث ترانزیت کالا ، توسعه صنعت توریسم و گردشگری بین المللی را بهبود خواهد بخشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.