گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

تامین 70 درصد ارز مورد نیاز واردات از محل ارز صادرات غیرنفتی


                     

 

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات گفت: 70 درصد ارز مورد نیاز واردات کشور از محل ارز حاصل از صادرات کالاهای غیر نفتی تامین می شود.

«سیدکمال سیدعلی» در مراسم امضای تفاهمنامه با مدیرعامل بانک پارسیان اضافه کرد: تامین ارز مورد نیاز از محل ارز حاصل از صادرات غیرنفتی، به کاهش فشار به بانک مرکزی در تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان منجر شده است. 
وی افزود: برای رفع مشکل نقدینگی صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به عراق، 200 میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته شده است که با پوشش صندوق به صادرکنندگان پرداخت می شود. 
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ابراز امیدواری کرد که بانک پارسیان بتواند در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی از محل منابع صندوق توسعه ملی نقشی فعال تر ایفا کند. 
وی گفت: اکنون بانک پارسیان درخواست 2.5 میلیون دلار ضمانتنامه حسن انجام کار و پیش پرداخت نزد صندوق دارد که در حال بررسی است.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران همچنین از همکاری اتکایی با بیمه های تجاری در آینده ای نزدیک خبر داد. 
«کوروش پرویزیان» مدیرعامل بانک پارسیان، نیز در این دیدار به تاثیر مثبت سیاست اقتصاد مقاومتی بر تولید صادرات محور اشاره کرد و گفت: بانک پارسیان توجهی ویژه به صادرات خدمات فنی و مهندسی بویژه برای صادرات به عراق دارد. 
وی اعطای اعتبارات صادراتی به خریداران کالا و خدمات ایرانی را راهکار توسعه صادرات غیر نفتی برشمرد و گفت: اعطای اعتبارات به این بخش، مزیت رقابتی کالاهای ساخت ایران را افزایش می دهد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.