گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران : ایران و عراق حجم مبادلات تجاری خود را افزایش می دهند

                        

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مسئولان ایران و عراق به دنبال افزایش حجم مبادلات تجاری دوجانبه و تسریع در افزایش سطح روابط اقتصادی هستند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ولی الله افخمی راد امروز (سه شنبه) در دیدار محمدجاسم عامری مدیر نمایشگاه بغداد، اظهار امیدواری کرد که روابط اقتصادی دو کشور هم سطح روابط سیاسی گسترش یابد.
وی با تاکید بر اینکه ایران برای توسعه روابط اقتصادی با عراق، آماده سرمایه گذاری در این کشور است، گفت: اکنون بسیاری از شرکت های ایرانی در عراق فعالیت دارند.
افخمی راد افزود: عراق کشوری ثروتمند و دارای ذخایر نفت است و زمینه های خوبی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف دارد.
رییس سازمان توسعه تجارت از تجار و بازرگانان عراقی خواست به نشان استاندارد بر روی کالاهای ایرانی توجه داشته باشند و از خریداری کالاهای فاقد استاندارد ایران خودداری کنند.
محمدجاسم عامری مدیر نمایشگاه بغداد نیز در این دیدار اظهار داشت :مردم و دولت عراق ایرانی ها را برادر و همراه خود می دانند و افزود: عراق تا چندی پیش واردات مورد نیاز خود را از کشورهای همسایه از جمله ایران تامین می کرد ،اما با توجه به اقدام های ترکیه، تمایل مردم و تجار عراقی به همکاری با شرکت های ترک کاهش یافته و بسیاری از تجار ترکیه نیز، از عراق خارج شده اند.
وی گفت: شرکت نمایشگاه های بغداد جزئی از بخش دولتی عراق است و تمایل دارد بخش گسترده ای از نیاز خود را از ایران تامین کند.
عامری افزود: عراق خواستار توقف صادرات محصولات مورد نیاز از ترکیه و اردن شده و با کشورهای حاشیه خلیج فارس ارتباطی ندارد ،بنابراین حضور ایران در عراق بیش از هر زمانی الزامی است.
به گزارش ایرنا، دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد قرار است 27 تا 30 بهمن در این کشور برگزار شود.
علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی شهریورماه امسال اعلام کرد : حجم مبادلات ایران و عراق با احتساب ترانزیت و گردشگری بالغ بر 12میلیارد دلار است، و امکان رساندن این رقم به 20 میلیارد دلار در آینده نزدیک وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.