گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

قطع روابط ایران و برخی کشورهای عرب بر صادرات کشاورزی اثر ندارد

                    

معاون امور دامی وزارت جهاد کشاورزی بر افزایش درخواست کشورهای متقاضی محصولات دامی ایران و بی اثر بودن قطع روابط برخی کشورهای عرب با کشور ما بر صادرات این کالاها تاکید کرد.

«حسن رکنی» عصر چهارشنبه در حاشیه آیین بزرگداشت نودمین سالگرد راه اندازی موسسه سرم سازی رازی در مرکز همایش های صدا و سیما به خبرنگاران گفت: به یقین قطع روابط ایران و اتحادیه عرب تاثیر منفی بر صادرات محصولات کشاورزی ایران نخواهد داشت. 
رکنی ادامه داد: اکنون 80 درصد صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ ایران به عراق و هفت کشور عربی صادر می شود.
وی افزود: خوشبختانه کشورهای متقاضی گوشت مرغ و تخم مرغ بیش از گذشته درخواست واردات این محصولات را ارائه کرده اند؛ بنابراین قطع احتمالی روابط ایران با برخی کشورهای عرب هیچ تاثیری بر ما نخواهد داشت.
رکنی اضافه کرد: کشورهای مخاطب صادراتی ما همچنان مخاطب گوشت مرغ و تخم مرغ ما به شمار می روند و به دنبال گشایش مرزهای کشور برای صادرات بیشتر و مخاطبان صادراتی گسترده تر می گردیم. 
وی گفت: مذاکرات با برخی کشورهای همسایه برای گشایش مرزهای آنها در حال انجام است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی توضیح داد: شرایط تولید ما به گونه ای است که هم نیاز داخلی به شکل مطمئن تامین می شود و هم صادرات با قدرت بیشتری ادامه می یابد.
وی صادرات پارسال محصولات پروتئینی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در سال های گذشته ایران از یک واردکننده مواد پروتئینی به یک صادرکننده تبدیل شده است؛ به طوری که پارسال برای نخستین بار حجم صادرات مرغ و تخم مرغ به 150 هزار تن رسید. 
به گفته او، بر پایه آمار گمرگ در 6 ماه نخست امسال میزان صادرات محصولات مرغ و تخم مرغ نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش یافت و انتظار می رود امسال در زمینه صادرات رشد بیشتری داشته باشیم. 

** روسیه تعرفه محصولات لبنی وارداتی ایران کاهش دهد یا حذف کند
معاون امور دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره حذف تعرفه صادرات لبنیات ایران به روسیه گفت: برای اینکه صادرات روانی به روسیه داشته باشیم باید بتوانیم در مقایسه با برخی کشورهای رقیب قیمت مناسبی ارائه کنیم. 
وی اضافه کرد: روسیه برای تعرفه واردات محدودیتی قائل شده بود که در مذاکرات کارشناسی طی یک تا دو ماه گذشته شرایط به سویی پیش رفت که با ایران همکاری زیادی کردند. 
به گفته رکنی، حذف یا کاهش تعرفه واردات لبنیات به روسیه از سوی ایران می تواند نقطه عطفی برای صنایع لبنی کشور باشد. 
معاون وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر نخستین محموله لبنیاتی به روسیه فرستاده شود. 
ادامه دارد ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.