گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق خواستار شد: سطح کیفیت کالاهای صادراتی به عراق افزایش یابد

      35200_950.jpg
  کرمانشاه- رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق گفت: از آنجا که کشور عراق دروازه ای برای صادرات بیشتر کالاهای ایرانی به سایر کشور ها است برافزایش کیفیت کالاهای صادراتی تاکید می کنیم.
به گزارش خبرنگار کردپرس، سیروان محمد محمود امروز صبح در دیدار با کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه و فعالین اقتصادی کرمانشاه که در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان برگزار شد، افزود:این دیدار به منظور رفع برخی از مشکلاتی است که در روابط اقتصادی دو طرف وجود دارد است.
وی با اشاره به اینکه مرز پرویز خان مرزی فعال در روابط تجاری بین ایران و عراق است، اظهار داشت: فعالیت های تجاری، صادرات و وارداتی که از طریق این مرز انجام میشود فقط سلیمانیه را پوشش نمی دهد بلکه کل عراق را نیز در بر می گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق خاطر نشان کرد: تاکید و اصرار ما بر نوع کیفیت کالاها می باشد زیراقسمتی از آن به جنوب عراق ارسال می شود و عراق دروازه ای برای صادرات ایران به سایر کشورها می باشد.
وی با بیان این مطلب که یکی از مشکلات ما عدم کیفیت خشکبار صادراتی ایران به عراق است که گاها عودت می خورد، تصریح نمود: این مسئله باعث شده است که جلساتی با وزارت کشاورزی و بهداشت اقلیم داشته باشیم.
محمود در ادامه تاکید کرد: در وضعیت داخلی اقلیم شاهد تغییراتی بوده ایم و آنجا نیز مانند ایران فضا برای حضور بخش خصوصی مناسب تر شده و شاهد فعالیت بیشتر اتاق ها در اقلیم هستیم به علت وجود همین مشترکات خواهان افزایش روابط ها هستیم.
وی با اشاره به این مسئله که در بحث بنزین و مواد سوختی در سلیمانیه آزاد سازی انجام شده و به بخش خصوصی واگذارشده، افزود: قبلا واردات از سوی دولت از طریق ترکیه انجام می شد که با توجه به مشکلات اخیر در ترکیه نیازمند همکاری با ایران هستیم.
وی در پایان گفت: با توجه به افت قیمت نفت در سلیمانیه با مشکلاتی رو برو هستیم به همین دلیل نیازمند همکاری جدی جمهوری اسلامی ایران هستیم تا بر مشکلات فائق آئیم.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.