گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

مرز رسمی پرویزخان به دستگاه ایکس ری کامیونی تجهیز می شود

                       

سرپرست فرمانداری قصرشیرین از تجهیز مرز رسمی پرویزخان این شهرستان به دستگاه ایکس ری کامیونی خبر داد.


مرادعلی تاتار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای خرید این دستگاه و نصب آن در محوطه مرز رسمی پرویزخان 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی اظهار کرد: از مجموع اعتبار هزینه شده برای خرید این دستگاه 90 میلیارد ریال آن از محل اعتبار مصوب سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی و بقیه از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران تامین شده است. 
وی بیان کرد: کار ترخیص این دستگاه از گمرک نیز انجام شده است و با توجه به حساسیت در انتقال آن، این محموله بزودی در محل پایانه مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین نصب و راه اندازی می شود.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین اضافه کرد: سوله محل نصب این دستگاه و ساختمان آن نیز با یک هزار متر مربع زیر بنا تکمیل شده است.
تاتار در ادامه افزود: ایکس ری دستگاهی برای بازرسی کامیون های حامل بار و کالا در بازارچه های مرزی است که ضریب امنیتی مرز رسمی پرویزخان را برای کامیون های حامل کالا بالا می برد.
وی با بیان اینکه دیوارکشی محدوده گمرک پرویزخان نیز در سطح 61 هکتار وسعت و با صرف شش میلیارد ریال اعتبار انجام شده است اضافه کرد: بزودی با اعمال مدیریت واحد مرز رسمی پرویزخان توسط گمرک؛ مشکلات و موانع این بازارچه مرزی رفع می شود.
54 درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.
مرز رسمی پرویزخان روزانه شاهد حجم بالایی از تزانزیت کالاهای صادراتی و تانکرهای سوختی و تردد مسافران و گردشگران به اقلیم کردستان عراق است.
پایانه مسافری و تجاری پرویزخان در زمینی به وسعت 14 هکتار در حال احداث است که پایانه مسافری آن با زیربنای سه هزار و 700 متر مربع به بهره برداری رسیده است.
روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون از مرز بین المللی پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی کالاهای صادراتی به عراق را حمل می کنند. 
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 27 هزار نفر جمعیت و در اختیار داشتن دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است که کانونی برای انجام مراودات تجاری و اقتصادی بین دو کشور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.