گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی عراق : از انتظار عراقی ها از توافق هسته ای می گوید

                 

رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی عراق، توافق هسته ای که نتیجه درایت و هوشیاری ملت ، دولت و رهبر عالی ایران بود ، پیروزی بزرگ دانست و گفت، منطقه در انتظار یک تحول بزرگ اقتصادی، بواسطه برداشته شدن تحریم هاست و ایران بزودی به یک ابرقدرت اقتصادی در جهان تبدیل خواهد شد.


فاضل الحمدانی ، در گفت وگو با ایرنا، در حاشیه نشست روسای اتحادیه اتاق های بازرگانی عراق، تمام فشارهای غرب و آمریکا را ناشی از وحشت این کشورها از نفوذ و قدرت ایران در منطقه دانست و گفت، تدبیر وهوشیاری ایرانی ها ، بویژه رهبر انقلاب اسلامی به ثمر نشست و آنها تسلیم شدند. 
وی با بیان اینکه اعتقاد دارد، درپی این پیروزی ، ایران جزء کشورهای قدرتمند و هسته ای است، افزود: از این پس صدای ایران، از جمله در حوزه اقتصاد و تجارت، در جهان، قوی تر از همیشه شنیده خواهد شد و درآینده به یک ابرقدرت اقتصادی تبدیل خواهد شد. 
رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی عراق، ایران را کشوری تولیدکننده و صادرکننده خواند و گفت بی شک ایران در شرایط جدید نقش بزرگی در حل وفصل مشکلات منطقه ایفا خواهد کرد.
الحمدانی تاثیر شرایط جدید بر روابط ایران با کشورش را مثبت ارزیابی کرد و با بیان اینکه عراق شریک تجاری و اقتصادی تهران است، گفت ایران در شرایط حساس و دورانی که عراق درمعرض تهدید قرار داشته، در کنار ما ایستاد و در شرایط جدید نیز زمینه ها و فرصت های زیادی برای گسترش شتابنده روابط اقتصادی تجاری میان تهران و بغداد ایجاد خواهد شد. 
وی با تاکید بر تاثیر قابل توجه توافق هسته ای بر روابط اقتصادی ایران و عراق گفت البته مساله فعلی کاهش شدید قیمت نفت است که اثر خود را بر بازار منطقه و ازجمله عراق گذاشته است.
به گزارش خبرنگار ما، روسای اتاق های بازرگانی عراق امروز شنبه در نشستی با سفیر ایران در بغداد، راه های گسترش هرچه بیشتر مبادلات میان دو کشور را بررسی کرده و در ضمن بحث ها خواستار هموار کردن مسیر توسعه روابط از سوی مقامات سیاسی دو کشور شدند. 
در این نشست سفیر ایران درپاسخ به درخواست بازرگانان عراقی در این خصوص، ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای شتاب بخشیدن به این روابط ، گفت با اجرایی شدن توافق هسته ای ایران، بخشی از موانع برداشته می شود. 
وی با بیان اینکه در سال 2006 حجم روابط ایران و عراق تنها 790 میلیون دلار بود، گفت این رقم در سال 2015 به 10 میلیارد دلار افزایش یافت که نشان دهنده رشد قابل ملاحظه روابط دو کشور است.

                             


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.