گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

صادرات پنج میلیون دلاری صنایع دستی از مرزهای کرمانشاه به خارج کشور

      

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از صادرات پنج میلیون دلاری کالای صنایع دستی طی 9 ماه سپری شده از سال از طریق مرزهای استان به خارج از کشور خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فعله گری روز شنبه در مراسم انتخابات مجمع هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات اداره کل گردشگری برگزار شد، وزن صنایع دستی صادر شده به خارج از طریق مرزهای استان را بیش از 82 تن عنوان کرد.
وی با مناسب توصیف کردن وضعیت فعلی صنایع دستی استان خاطرنشان کرد: آمار واقعی صادرات صنایع دستی رقمی بسیار بیشتر از مقدار اعلام شده است چرا که بخش مهمی از تولیدات این بخش به صورت چمدانی و خارج از ضوابط گمرکی صادر می شود.
فعله گری یادآور شد: با وجود ظرفیت های موجود و در صورت سرمایه گذاری مناسب امکان افزایش صادرات کالاهای صنایع دستی استان در کوتاه مدت به 20 میلیون دلار نیز وجود دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه از وجود 70 هزار نفر صنعتگر در استان خبر داد و گفت: با تشکیل مجمع هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی کرمانشاه از این پس شاهد سازماندهی و همگرایی بیشتر صنعتگران استان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه کرمانشاه جز اولین استان هایی است که مجمع هنرمندان صنایع دستی را تشکیل می دهد، یادآور شد: این مجمع در پیش بردن اهداف ما در بخش صنایع دستی مفید واقع خواهد شد.
وی افزود: حضور فعال و نقش آفرینی صنعتگران در تصمیم گیری ها یکی از ویژگی های بارز تشکیل مجمع خواهد بود که بی شک منجر به اتخاذ تصمیمات بهتر برای ساماندهی این حوزه خواهد شد.
فعله گری در پایان صنایع دستی استان کرمانشاه را دارای ظرفیت های ممتاز عنوان کرد و گفت: توسعه صنایع دستی در استان کرمانشاه با توجه به تنوع بالای تولیدات صنایع دستی و درآمد زایی مناسب باید در استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
در این نشست همچنین انتخابات مجمع هنرمندان وصنعتگران صنایع دستی استان کرمانشاه برگزار شد که فیروز ناصری هرسینی، محمد ثمری، سعید ذوالنوری، علیرضا باوندپور و شاهرخ سلیمی با بیشترین آرا به عنوان اعضای اصلی و سید نظام الدین دلفانی و یدالله محمدی به عنوان اعضای علی البدل مجمع هنرمندان استان انتخاب شدند.
محمدرضا زندیان و پیمان شاه ملکی نیز به عنوان بازرس مجمع هنرمندان استان برگزیده شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.