گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

کلانتران مرزی قصرشیرین و سلیمانیه عراق با یکدیگر دیدار کردند

                           

 فرماندهان مرزبانی قصرشیرین و سلیمانیه عراق روز چهارشنبه در مرز رسمی پرویزخان در باره افزایش همکاری و برقراری تامین امنیت بیشتر در مرزهای دو طرف با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.


به گزارش خبرنگار ایرنا سرتیپ 'فخرالدین عبدالله' فرمانده مرزبانی سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق به همراه جمعی از معاونان و مرزبانان این منطقه پس از انجام تشریفات نظامی و آیین استقبال از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد کشورمان شد.
قرار است فرماندهان مرزبانی قصرشیرین و سلیمانیه عراق در سرسرای پایانه مسافری مرز رسمی پرویزخان در زمینه های مختلف با یکدیگر گفت و گو و رایزنی کنند.
مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین هدف از سفر این هیات را برگزاری نشست های فصلی کلانتران مرزی دو کشور ایران و عراق اعلام کرد.
سرهنگ پاسدار رضا الماسی افزود: برنامه ریزی لازم برای پایش مرزهای ایران و عراق، نظارت و کنترل هرچه بیشتر بر نوار مرزی و برخورد با افراد قاچاقچی، کنترل هرچه بیشتر تانکرهای حامل سوخت و مسافران عراقی که در مرز پرویزخان تردد دارند از موارد مورد بحث در این نشست خواهد بود.
جلوگیری از ورود تروریست ها و افراد خرابکار با توجه به حضور گروه های تروریستی داعش در عراق و ساخت پاسگاه در مناطق مرزی، شتاب بخشی و مشخص کردن مکانی برای فعالیت کوله بری در مرز قصرشیرین و هماهنگی لازم در این زمینه از دیگر مواردی است که در این نشست بحث و گفت و گو می شود.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت و 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
54 درصد کالاهای غیرنفتی کشورمان از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود ضمن اینکه روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون از مرز بین المللی پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی کالاهای صادراتی به عراق را حمل می کنند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.