گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

مهلت یکماه به مرزنشینان قصرشیرین برای ثبت نام کارت مبادلات مرزی

                   

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت قصرشیرین گفت: مرزنشینان این شهرستان تا پایان بهمن ماه جاری فرصت دارند نسبت به ثبت نام و دریافت کارت الکترونیکی مرزنشینی برای انجام مبادلات مرزی اقدام کنند.


ایمان بساطی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متقاضیان دریافت کارت های الکترونیکی مرزنشینی باید مدارک مورد نیاز را تا پایان وقت اداری 30 بهمن ماه جاری به دفاتر پیشخوان دولت تحویل دهند تا اقدامات قانونی برای صدور این گونه کارت ها صورت گیرد. 
وی با بیان اینکه مهلت اعلام شده به هیچ عنوان قابل تمدید نیست اظهارداشت: تمامی افرادی که اهل روستاهای نوار مرزی این شهرستان هستند و زمین کشاورزی ، باغ و ملک دارند ولی به علت بازسازی نشدن روستاهای خود هم اینک در جای دیگری سکونت دارند می توانند از مزایای این طرح برخوردار شوند.
وی یادآورشد: متقاضیان می توانند با ارائه تاییدیه از بخشداری محل سکونت خود و مراجعه به دفاتر پیشخوان در این طرح ثبت نام کنند. 
وی بیان کرد: تاکنون 9 هزار و 794 فقره کارت مبادلات الکترونیکی مرزی برای مرزنشینان این شهرستان صادر و به متقاضیان تحویل داده شد.
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت قصرشیرین اظهار کرد: با احتساب سرپرستان خانوار و افراد تحت تکفل آنها در مجموع 22هزار و 395 نفر در قصرشیرین دارای کارت الکترونیکی مبادلات مرزی هستند.
بساطی گفت: دارندگان این کارت ها از 100 دلار سهمیه ارزی برای صادرات و واردات کالاها برخوردارند.
وی همچنین به دارندگان کارت الکترونیکی مرزنشینی که مهلت کارت آنان پایان یافته است تاکید کرد که این افراد تا پایان امسال فرصت دارند برای تمدید کارت خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی قرار دارد که مرز رسمی پرویزخان هم مرز با بخش کردی و اقلیم کردستان و مرز خسروی نیز هم مرز با حوزه عربی و حکومت مرکزی عراق است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.