گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

بیش از یک و نیم میلیارد دلار کالا از مرز پرویزخان به عراق صادر شد

                  

 مدیر گمرک مرز رسمی پرویزخان، گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی، سه میلیون و 101 هزار و 107 تن انواع کالا از این مرز رسمی به عراق صادر شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا مراد محمدی روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز گمرک که با حضور مسئولان و فعالان اقتصادی
در مرز رسمی پرویزخان برگزار شد، اظهار کرد: ارزش این حجم از کالاهای صادر شده، یک میلیارد و 673 میلیون و 972 هزار دلار می باشد.
وی، عمده کالاهای صادراتی از طریق این مرز را شامل سیمان ، کاشی ، میوه و تره بار ، آهن آلات ، لبنیات ، محصولات پتروشیمی و خشکبار اعلام کرد و افزود: این کالاها توسط 177 هزار و 368 کامیون حمل و جا به جا شده است.
وی بیان کرد: کالاهای صادر شده از مرز رسمی پرویزخان از نظر وزنی 10 درصد کاهش و از نظر دلاری 16 درصد افزایش داشته است. 
به گفته محمدی، مرز پرویزخان نخستین مرز زمینی صادر کننده کالا به عراق است و 10 درصد کاهش وزنی کالاهای صادراتی در سالجاری به علت افزایش کیفی کالاها بوده است. 
مدیر مرز رسمی پرویزخان، افزود: امسال تا پایان دی 2 میلیون و 244 هزار و 220 تن مواد نفتی شامل نفت مازوت و نفت خام بوسیله 85 هزار و 821 دستگاه نفتکش از مبدا پرویزخان به مقصد سایر گمرکات کشور از جمله بندر امام ترانزیت شده است.
محمدی اضافه کرد: گمرک پرویزخان در رتبه بندی ترانزیت خارجی بعد از گمرک شهید رجایی بندر عباس در رتبه دوم است و علت کاهش 17 درصدی کالاهای ترانزیتی در سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن به خاطر کاهش قیمت جهانی نفت بوده است.
وی ادامه داد: در 10 ماهه امسال 31 هزار و 236 تن ضایعات ذوب شده آلومینیومی به ارزش 31 میلیون و 424 هزار و 662 دلار از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین وارد کشورمان شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 118 و از نظر ارزشی 101 درصد رشد داشته است.
وی مجموع درآمد گمرک پرویزخان در 10 ماهه امسال را بیش از 140 میلیارد ریال اعلام کرد.
این مسوول همچنین از خرید و نصب دستگاه ایکس ری کامیونی از محل اعتبارات و مصوبه سفر رهبری با صرف 200 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع داخلی گمرک، خبر داد و افزود: آزمایش اولیه این دستگاه انجام شده است و در روزهای آینده به بهره برداری می رسد.
راه اندازی سامانه دور اظهاری کالاهای گمرکی ، سامانه هوشمند ترانزیت ، راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیک و حذف پروانه کاغذی در رویه های بازرگانی ، اتوماسیون اداری و برگزاری کلاس های توجیهی برای فعالان اقتصادی از دیگر اقدامات انجام شده گمرک پرویزخان در 10 ماه سپری شده از سال 94 است که محمدی به آنها اشاره کرد.
بوده است.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز گفت: امنیت امروز کشور مرهون رشادت شهداست چرا که اگر امروز با آرامش در مرزهای کشور به فعالیت اقتصادی مشغول هستیم این مهم به برکت خون پاک شهدا و دلاورمردی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس حاصل شده است.
مراد علی تاتار با تبریک دستاوردهای دولت در مذاکرات هسته ای و برداشته شدن تحریم های ظالمانه بعد از 12 سال مقاومت ملت ایران و درایت رهبر معظم انقلاب ابراز امیدواری کرد که بیش از گذشته شاهد رونق اقتصادی در این منطقه مرزی باشیم.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه پرویزخان، مرزی رسمی است و مدیریت آن بر عهده گمرک است بر همین اساس فعالان اقتصادی خواستار ساماندهی کارگران و تخلیه و بارگیری کالا هستند.
مرز رسمی پرویزخان صادرات بیش از نیمی از کالاهای غیرنفتی کشورمان را بر عهده دارد.
روزانه بیش از یکهزار دستگاه کامیون از مرز بین المللی پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی کالاهای صادراتی کشورمان را به عراق حمل می کنند. 
شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با در اختیار داشتن 2 مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.