گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

در شهرستان مرزی مهران به مناسبت دهه فجر سه طرح عمرانی و خدماتی به بهره برداری رسید

                

در نخستین روز از دهه مبارک فجر و با حضور استاندار ایلام، معاونین استاندار و مدیران اجرایی و مسئولان محلی شهرستان مرزی مهران سه طرح عمرانی و خدماتی در این منطقه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، واحد تولیدی در و پنجره سازی، آبرسانی به پایانه مرزی مهران و نهالکاری 270 هکتاری اراضی ملی شهرستان مهران طرح هایی بودند که در نخستین روز از دهه فجر به بهره برداری رسیدند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان ایلام روز دوشنبه در آیین افتتاح واحد درب و پنجره سازی شهرستان مهران، افزود: این کارگاه با صرف هزینه یک میلیارد ریال احداث شده و زمینه اشتغال زایی شش نفر را فراهم کرده و در زمینه ساخت و مونتاژ درب و پنجره فعالیت دارد.
جعفر شرف خانی با بیان اینکه 69 کارگاه تولیدی تاکنون با مشارکت این صندوق در نقاط مختلف این استان راه اندازی شده است، گفت: این کارگاه ها با سرمایه گذاری 15 میلیارد ریال و اشتغال زایی 150 نفر در سراسر استان راه اندازی شده است.

** طرح آبرسانی به پایانه مرزی مهران با حضور استاندار ایلام مورد بهره برداری قرار گرفت
طرح آبرسانی به پایانه مرزی مهران شامل احداث خط لوله انتقال آب به طول 20 کیلومتر، احداث یک باب مخزن 500 هزار متر مکعبی و حفر و تجهیز یک حلقه چاه به عمق90 متر است، دومین طرحی بود که با حضور محمدرضا مروارید استاندار ایلام به بهره برداری رسید.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایلام هزینه اجرایی این طرح را 45 میلیارد ریال از محل منابع استانی دانست و اظهار کرد: با اجرای این طرح ضمن تامین آب های مرزی آمادگی داریم آب شرب آن سوی مرز را نیز تامین کنیم و هم اکنون میزان 30 لیتر در ثانیه آب به پایانه مرزی تزریق می شود.
داراب بیرانوندی با بیان اینکه همزمان با دهه فجر چهار طرح در حوزه آب و فاضلاب استان ایلام در چهار شهر با اعتبار یک صد میلیارد ریال به بهره برداری می رسد، افزود: این طرح ها شامل آبرسانی به آبدانان با اعتبار 5 میلیارد و 500 میلیون ریال ، مخزن 2 هزار متر مکعبی شهرک شهید کشوری در شهر ایلام با اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون ریال، آبرسانی به شهر مورموری با اعتبار پنج میلیارد و 500 میلیون ریال و آبرسانی به شهر توحید با اعتبار هفت میلیارد ریال است.

**طرح نهالکاری 270 هکتاری شهرستان مهران به بهره برداری رسید
آخرین طرحی که همزمان با نخستین روز از ایام الله دهه مبارک فجر در شهرستان مرزی مهران به بهره برداری رسید طرح 270 هکتاری نهالکاری بود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در آیین افتتاح این طرح گفت: طرح نهالکاری به طول 9 کیلومتر و عرض 300 متر اجرا شده است. 
رضا احمدی افزود: اجرای این طرح با توجه به اینکه پیش از این در محدوده میادین مین دوران دفاع مقدس قرار گرفته بود، بسیار مورد توجه قرار گرفت بطوریکه در حین انجام به هشت میدان مین برخورد کردیم که با تلاش تمامی نیروها و کمک مرزبانی ضمن پاکسازی میادین در نهایت سرعت اجرا شد بطوریکه در مدت زمان 100 روز پنج هزار هکتار از اراضی منطقه نهالکاری شد. 
وی یادآور شد: این مناطق با استفاده از گونه های مقاوم با شرایط آب و هوایی منطقه همچون کنار و اوکالیپتوس نهالکاری شده است. 
مدیرکل منابع طبیعی ایلام تاکید کرد: 30 هزار هکتار از اراضی استان تاکنون نهالکاری شده که پنج هزار هکتار این این مقدار تنها در سال 94 انجام شده است. 
احمدی با اشاره به وقوع سیل دی ماه امسال در استان تاکید کرد: در اثر این سیل چهار میلیارد متر مکعب ریزش بارندگی داشتیم که با توجه به اجرای عملیات آبخیزداری 100 هزار متر مکعب آب در اثر این عملیات جمع آوری و هدایت شد. 

همچنین در این روز کلنگ مرحله نخست کارخانه تولید آجر صدف در پایانه مرزی مهران با حضور مسئولان ارشد استان ایلام به زمین زده شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در حاشیه این آیین گفت: این کارخانه با توان ظرفیتی تولید 400 تن آجر نسوز در روز در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع و با مدت زمان احداث 24 ماهه، زمینه اشتغال زایی برای 70 نفر را فراهم می سازد.
یارالله نصیری اظهار کرد: سرمایه گذاری ارزی صورت گرفته در این واحد تولیدی 13 میلیون و 660 هزار دلار و سرمایه گذاری ریالی آن 150 میلیارد ریال است که از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین می شود.
وی با اعلام اینکه آجر نسوز تولیدی در این واحد صنعتی به شکل مکانیزه تولید شده و در منطقه غرب کشور کم نظیر است، هدف از احداث این کارخانه را ورود به بازار صادرات کشور عراق ذکر کرد که می تواند سالانه 7.5 میلیون دلار برای کشور ارز آوری بدنبال داشته باشد.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری ایلام قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.