گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

رئیس اتاق بازرگانی ایران خواستار حضورجدی فعالان اقتصادی در انتخابات پیش رو شد

                   

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ضمن درخواست از فعالان اقتصادی برای حضور جدی در انتخابات پیش رو، تاکید کرد نمایندگانی باید انتخاب شوند که در مجلس آینده تصمیم های خردمندانه ،علمی و کارشناسی می گیرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محسن جلال پور امروز (یکشنبه) در نهمین جلسه هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با اشاره به نزدیک بودن برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: حضور نمایندگانی با این خصوصیت ها مستلزم حضور یکپارچه مردم در پای صندوق های رای است.
وی با بیان اینکه درخواست ما از فعالان اقتصادی، حضور جدی در انتخابات و مطالبه مسایل اقتصادی از نامزدهای مجلس شورای اسلامی است، اولویت امروز کشور را مسایل اقتصادی و حل آن را نیازمند اجماع دانست.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ثمره اجماع را یک بار در دفاع مقدس و یک بار نیز در برنامه هسته ای تجربه کرده است، گفت: در موضوع اشتغال و محیط زیست دولت به تنهایی نمی تواند کاری پیش ببرد و در این زمینه باید اجماع و وحدت بین تمامی بخش های کشور ایجاد شود. 
جلال پور گفت: دو دیدگاه برای طی کردن مسیر اقتصادی کشور وجود دارد؛ نخستین مسیر ادامه روند 80 سال گذشته با تکیه بر بنگاه ها و پروژه های بزرگ دولتی است که نتیجه آن توسعه ای ناپایدار است. 
وی افزود: این دیدگاه معتقد است نباید معطل جان گرفتن بخش خصوصی بود؛ این دیدگاه شرایط امروز کشور را سخت تر و غیرقابل برگشت خواهد کرد. 
رئیس اتاق ایران ادامه داد: دیدگاه دوم مبتنی بر توسعه کشور در فضای آزاد و رقابتی است؛ براساس آن همه برای جذاب کردن سرمایه گذاری باید دست به دست هم دهند. این دیدگاه توسعه کشور و حل معضلات اقتصادی را در گرو توجه به بنگاه های اقتصادی، کسب و کارهای خلاق، شرکت های پیشرو و صادراتی و از این قبیل راهکارها می داند. 
جلال پور نمونه کشورهایی که اقتصاد خود را براساس پروژه های دولتی پیش برده اند 'کره شمالی' و نمونه کشورهایی که توسعه خود را براساس بخش خصوصی پیش برده اند 'کره جنوبی' نام برد.
رئیس اتاق ایران مبارزه با فساد، رقابتی کردن بازار، اصلاح نظام یارانه ای، رفع قوانین مزاحم، اصلاح نظام تعرفه ای، اصلاح نظام مالیاتی و ارتقای شاخص فضای کسب و کار را از اولویت هایی عنوان کرد که در اقتصاد کشور باید در دستور کار قرار گیرد. 
وی گفت: پیشنهاد داده ایم در برنامه پنج ساله ششم توسعه ارتقای رتبه ایران در فضای کسب و کار از 118 به 50 هدف گذاری شود. 
وی با تاکید بر اینکه مسایل اقتصادی باید در مجلس آینده به عنوان اولویت اصلی دیده شود، گفت: دو معضل اقتصاد و محیط زیست از مهم ترین مسایل پیش روی کشور است. در حوزه محیط زیست کشور در شرایطی بحرانی قرار دارد و امروز ایران در شاخص اضافه برداشت از منابع زیرزمینی در رتبه نخست جهان است یعنی کشور آبستن معضلات محیط زیستی است. 
وی یکی از مشکلات 25 سال آینده کشور را سونامی ریزگردها عنوان کرد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.