گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

امسال افزون بر یک میلیارد دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شده است


 

           

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: حجم صادرات از مرز مهران از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، یک میلیارد و 125 میلیون دلار بوده است.

به گزارش ایرنا، یارالله نصیری روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در مجتمع پتروشیمی ایلام اظهار کرد: این میزان صادرات با وجود تحریم ها و بالا و پایین شدن تعرفه های واردات از سوی کشور عراق، 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی با اشاره به وجود فرصت های ویژه و بکر در مرز بین المللی مهران در استان ایلام افزود: در زمینه مصالح ساختمانی، میوه و تره بار پتانسل های خاصی برای صادارت به کشور عراق وجود دارد و با توجه به نیاز این کشور به مصالح ساختمانی، فرصتی مناسب برای ورود به صادرات غیر نفتی مورد نیاز عراق در این مرز فراهم شده است.
نصیری ابراز امیدواری کرد که شرایط صادرات و سرمایه گذاری در استان ایلام رویکرد روان تری به خود بگیرد و با توجه به رفع تحریم ها سال های آینده موج جدیدی از سرمایه گذاری در این استان آغاز شود.
وی با اعلام رشد بیش از 100 درصدی صدور جوازهای تاسیس صنایع در این استان و مثبت خواندن رویکرد ورود سرمایه گذاری به استان در حوزه صنعت یادآور شد: این امر بیانگر رونق گرفتن سرمایه گذاری به ویژه در بخش صنعت است.
وی گفت: مدیریت ارشد استان در جذب سرمایه گذاری و رفع مشکلات حوزه صنعت پیشتاز است و تاکنون پیگیری های بسیار ارزشمندی از طریق مجموعه تیم اقتصادی استان در حوزه جذب سرمایه گذاری انجام گرفته است.
وی در ادامه حجم سرمایه گذاری در حوزه صنعت مناطق شمالی استان را 22 هزار و 550 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این طرح ها اوایل سال 96 به بهره برداری می رسند و در صورت وجود مشوق های لازم برای سرمایه گذاری از سوی دولت، استان ایلام توان جذب سرمایه گذاران بیشتری را دارد.
نصیری با اشاره به ذخایر نفت و گاز در مناطق جنوب و جنوب غربی استان اظهار کرد: می توان با بهره گیری از مدیریت صحیح و مستمر در زمینه نفت و گاز و صنایع پایین دست در این حوزه، شرایط خوبی برای استان ترسیم کرد.
وی تاکید کرد: طرح های شاخص و در دست اجرای استان ایلام در سال های 95 و 96 به بهره برداری می رسند که بهره برداری از آنها موجب ارتقای خط تولید، ایجاد اشتغال و شکوفایی صنعت می شود ضمن اینکه هیچ طرحی به خاطر نبود زیرساخت ها ناتمام نخواهد ماند.
جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی استان ایلام روز چهارشنبه در قالب تور صنعت گردی از برخی صنایع در دست ساخت و همچنین واحد اولفین پتروشیمی ایلام دیدن کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.