گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

نخستین نمایشگاه بازرگانی کویت با حضور فعالان اقتصادی ایران افتتاح شد

                

نخستین دوره نمایشگاه بین المللی بازرگانی کویت با حضور وزیر بازرگانی و صنایع این کشور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت و فعالان اقتصادی کشورمان در محل دائمی نمایشگاه های این کشور گشایش یافت .


به گزارش ایرنا، در این دوره علاوه بر ایران 23 کشور عربی و خارجی تازه ترین دستاوردها، تولیدات و کالاهای خدماتی خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده اند.
دکتر یوسف العلی وزیر بازرگانی و صنایع کویت در حاشیه آیین افتتاح این گردهمایی طی مصاحبه با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: در پی کاهش کم سابقه بهای نفت می کوشیم با ایجاد اقتصاد چند محصولی راههای درآمد زایی کشور را تقویت کنیم.
وی افزود: کویت در صدد گسترش همکاری اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه است و این نمایشگاه دروازه داد و ستد تجاری و آشنایی با صنایع و فرآورده های کشورهای منطقه و جهان به شمار می آید.
العلی تاکید کرد: در حاشیه این نمایشگاه گردهمایی بازرگانان و صاحبان صنایع منطقه تشکیل می شود تا راهی برای فعال کردن بخش خصوصی، ایجاد بازارهای جدید منطقه ای و تحکیم مبادلات تجاری مشترک پیدا شود .
وی ابراز امیدواری کرد با تسهیلات گمرکی ارائه شده و بخشودگی مالیاتی حجم واردات کالاهای منطقه ای به کویت افزایش یابد.
علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در کویت نیز با ابراز خرسندی از حضور تجار و فعالان اقتصادی ایران در نخستین نمایشگاه تجاری کویت، برگزاری این گردهمایی را به مسئولان و برگزار کنندگان نمایشگاه تبریک گفت و بر اهمیت تبادلات تجاری منطقه ای با توجه به پیشینه نقش کویت در فعالیت های اقتصادی و تجاری در این خصوص تاکید کرد.
عنایتی با اشاره به اینکه همکاری و همگرایی اقتصادی منطقه ای یک ضرورت است ابراز امیدواری کرد: با رویکرد جدید اقتصادی و تجاری، منطقه شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.