گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

حشدالشعبی در خانقین (شهر مرزی بین ایران و عراق ) مستقر می‌شود

   سرویس عراق و اقلیم کردستان- فرمانده سپاه‌ بدر با اعلام خبر استقرار حشدالشعبی در منطقه‌ خانقین، گفت که‌ پایگاه این نیروها به‌زودی در این منطقه‌ ایجادشده‌ و از سوی جوانان خانقین اداره‌ می‌شود.

به‌ گزارش کردپرس: هادی عامری طی گفتگویی با شبکه‌ تلویزیونی روداو، اعلام کرد که‌ به‌زودی بخشی از نیروهای حشدالشعبی در منطقه‌ خانقین، از مناطق مورد مناقشه‌ میان اربیل و بغداد، مستقر می‌شوند.
این در حالی است که‌ در ماه‌های گذشته‌ میان نیروهای پیشمرگ و حشدالشعبی درمنطقه‌  دوزخورماتو اختلافات و درگیری‌هایی به‌ وجود آمده‌ و موجب کشته‌ و زخمی شدن شماری از نیروهای دو طرف و شهروندان غیرنظامی منطقه‌ شده‌ و این درگیری‌ها با میانجی‌گری ایران، کنترل شد.
هادی عامری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت که‌ پایگاه‌ ویژه‌ نیروهای حشدالشعبی در خانقین، به‌زودی ایجاد و توسط جوانان منطقه‌ اداره‌ می‌شود.
طبق این خبر در حال حاضر 1 هزار و 900 تن از جوانان کُرد به‌ صفوف حشدالشعبی پیوسته‌اند و این مسئله‌ دلیل اقدام حشدالشعبی برای ایجاد پایگاه‌ در خانقین عنوان می‌شود.
از سوی دیگر، جعفر مصطفی، مسئول شاخه‌ حزب دمکرات کردستان در خانقین با اشاره‌ به‌ تلاش هادی عامری فرمانده‌ سپاه‌ بدر برای استقرار حشدالشعبی در خانقین در مورد بروز مشکلات امنیتی منطقه‌ ابراز نگرانی کرد.
در همین حال، هیمن منصور، مسئول شاخه‌ اتحادیه‌ میهنی در خانقین گفت که‌ اعلام موضع این حزب به‌ استقرار حشدالشعبی در خانقین منوط به‌ نظر دفتر سیاسی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.