گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

شروط عبادی برای پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان

                     سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست‌وزیر عراق در دیدار با روسای فراکسیون‌های کُردی مجلس نمایندگان، اعلام اطلاعات دقیق از میزان فروش نفت اقلیم کردستان، تحویل این نفت به‌ بغداد و همچنین ارائه‌ آمار دقیق از شمار کارمندان دولت را به‌عنوان شروط اصلی برای پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان تعیین کرد.

به‌ گزارش کردپرس: حیدر عبادی روز یکشنبه‌ (16 اسفند/6 مارس) دیداری را با روسای فراکسیون‌های کُردی و آرام شیخ محمد، نایب‌رئیس مجلس عراق انجام داد.
طبق اطلاعیه‌ای که‌ از سوی دفتر آرام شیخ محمد منتشرشده‌ است، در این دیدار، مشکلات میان اقلیم کردستان به‌ویژه‌ در مورد نفت، بودجه‌ اقلیم و پرداخت حقوق کارمندان اقلیم، موردبحث و بررسی قرارگرفته است.
 هوشیار عبدالله،‌ رئیس فراکسیون جنبش تغییر در مجلس عراق در این خصوص اعلام کرد که‌ عبادی ضمن اعلام آمادگی برای پرداخت حقوق کارمندان و حقوق‌بگیران اقلیم کردستان، چندین شرط را برای این امر تعیین کرده‌ است، ازجمله‌ اینکه‌ دولت اقلیم دقیقاً میزان نفت صادرشده‌ خود و اینکه‌ چه‌ میزان از آن را به‌ شرکت فروش نفت عراق تحویل می‌دهد، اعلام کند.
عبادی همچنین تأکید کرده‌ که‌ باید تمامی شروط و تعهدات اربیل و بغداد در مورد نفت و بودجه‌ اقلیم و نیز التزام اقلیم به‌ رعایت تعرفه‌های گمرکی کاملا مشخص‌شده‌ و به‌صورت مکتوب از سوی طرفین ثبت شود.
هوشیار عبدالله‌ می‌افزاید که‌ عبادی اشاره‌کرده‌ که‌ مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان در دیداری که‌ با وی در آلمان انجام داده‌، آمادگی خود را برای دیدار از بغداد اعلام کرده‌ است و همچنین گفته‌ که‌ به‌ تعلیق درآوردن پارلمان کردستان تأثیرات منفی بر بغداد بر جای گذاشته‌ و برخی جریان‌ها در بغداد نیز خواستار به‌ تعلیق درآوردن مجلس عراق شد‌ه‌اند.
همچنین نمایندگان کُرد با استناد به‌ اینکه‌ 20 درصد کرسی‌های مجلس را در اختیاردارند، خواستار افزایش سهم مشارکت کُردها در دولت عراق از 13 درصد به‌ 20 درصد شدند.
عبادی در ادامه‌ با تأکید بر ضرورت ایجاد اصلاحات زیربنایی و تغییرات اساسی در دولت و حکمرانی کنونی عراق، اعلام کرده‌ که‌ وزارتخانه‌های دولت عراق کاهش نمی‌یابد و ضرورتی ندارد که‌ کُردها بار دیگر تصدی وزارتخانه‌هایی که‌ در حال حاضر در اختیاردارند، بر عهده‌ بگیرند.
وی با اشاره‌ به‌ اینکه‌ بار دیگر در عراق اجازه‌ ظهوردیکتاتوری داده‌ نمی‌شود، گفت که‌ فضای کنونی کشور بسیار خطرناک است و تنها گزینه‌ مناسب برای بغداد و اربیل، تضمین وجود نظام حکمرانی کارآمد و انجام دادن اصلاحات است.
همچنین پرداخت حقوق و امتیازات نیروی پیشمرگ و رسیدگی به‌ مصدومان و قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه‌ و مسئولیت اخلاقی بغداد در قبال مردم اقلیم نیز از دیگر موضوعات موردبحث میان نخست‌وزیر عراق و نمایندگان کُرد، اعلام‌شده‌ است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.