گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

10 هزار و 750 تن دام زنده از بندر شادگان صادر شد


                    

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت:طی یازده ماه گذشته 10 هزار و 750 تن دام زنده از بندر شادگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.


سعدالله عبداللهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح الگوی توسعه اقتصادی بندر شادگان گفت: بندر تجاری شادگان الگویی موفق در توسعه اقتصاد محلی مناطق محروم است که با توجه به مدت زمان یکساله از راه اندازی عملیاتی آن، در بخش صادرات بسیار موفق عمل کرده است.
عبداللهی با بیان آمار عملکرد 11 ماهه سال جاری این بندر گفت:یک هزار فروند شناور در اسکله های عملیاتی بندر شادگان پهلو گرفته است و این شناورها با ظرفیت زیر 500 تن در بندر، بستری برای صادرات کالا و احشام به کشورهای حوزه خلیج فارس است.
وی افزود:تاکنون بیش از 10 هزار و 750 تن دام زنده، محصول کشاورزی و خشکبار از این بندر تجاری صادر شده است و به طور عمده مقصد این کالاها، کشورهای حاشیه خلیج فارس می باشد.
عبداللهی احداث بندر تجاری شادگان با سرمایه گذاری مستقیم سازمان بنادر و دریانوردی را از اهداف مؤثر این سازمان در توانمندسازی اقتصاد محلی این منطقه دانست و افزود:با تأکید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر گسترش فعالیت اقتصادی بندر، روند رو به رشد اقتصادی و تجاری را در این منطقه شاهد هستیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود:این اداره کل نیز با استفاده از تمامی توان خود در بخش های عمرانی، عملیاتی، خدماتی و اختصاص نیروی انسانی لازم، برای بهره برداری عملیاتی از بندر شادگان، تلاش می کند.
عبداللهی با بیان فعالیت های تجاری بندر شادگان اضافه کرد:بندر تجاری شادگان فعالیت خود را در آبان ماه سال گذشته آغاز کرده و با توجه به استقبال شایسته بازرگانان و صاحبان کالا، به تدریج ترافیک کالا در این بندر تجاری افزایش یافته است.
وی با اشاره به ایجاد فرصت اشتغال مستقیم برای 400 نفر از شهروندان بومی شهرستان شادگان گفت:نقش اشتغالزایی این بندر باعث ایجاد نشاط و سرزندگی مضاعف مردم شهرستان است و یکی از ثمرات رونق روز افزون فعالیت های تجاری در بندر شادگان به شمار می آید.
عبداللهی با بیان نقش موثر اشتغال و ایجاد رونق اقتصادی در شهرستان محروم شادگان افزود:رونق بندر تجاری شادگان موجب ایجاد اعتماد بیشتر مردم به خدمات دولت در محرومیت زدایی و ایجاد و تقویت همدلی مردم و دولت شده است.
وی با اشاره به گفته های مسئولان شهرستان شادگان مبنی بر کاهش آمار جرم و توسعه شاخص امنیت در شهرستان شادگان نیز، تصریح کرد:به دلیل رونق فعالیت های تجاری در بندر تجاری شادگان نقش اساسی حمایت های جناب استاندار خوزستان در راه اندازی این بندر نبایدنادیده گرفته شود.
عبداللهی با تاکید برحمایت های استاندار خوزستان گفت:دستورات و پیگیری های استاندار، در هم افزایی ناشی از همکاری مطلوب دستگاه های اجرایی برای تداوم فعالیت های آن را بسیار تعیین کننده و مؤثر است.
بندر شادگان به عنوان هفتمین بندر تجاری استان خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار و با هزینه ای افزون بر ٤٠٠ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تکمیل شد. 
این بندر تجاری مشتمل بر دو پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ١٠٣ متر و عرض ١٢ متر و دو پل دسترسی می باشد. 
این بندر محلی با عمق اسکله حداقل 5.5 متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناورهای زیر ٥٠٠ تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ١٠٠ هزار تن در سال را دارد و رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهم اهداف بهره برداری از آن به شمار می آید. 
برخورداری از 10 هزار مترمربع بارانداز ،٣٣٠ متر مربع سایت اداری، هزار و 200 مترمربع انبار مسقف ، ٢٣٠ متر مربع ساختمان گمرک و مخابرات، ٧٥ متر مربع ساختمان گارد، ٦٢ مترمربع ساختمان دیزل ژنراتور، ١١٥ متر مربع ساختمان آتش نشانی و اورژانس و ١٧ متر مربع ساختمان توزین به همراه تجهیزات مربوطه و ٣٥ متر مربع ساختمان پمپ ها همچنین مخزن هوایی و زمینی، از ویژگی های فیزیکی و فنی این بندر به شمار می آید. 
بندر شادگان در حاشیه خور ابوخضیر که ٢٧ کیلومتر تا دهانه خورموسی فاصله دارد، واقع شده که از طریق یک جاده دسترسی به طول ١٤ کیلومتر به اتوبان بندر امام خمینی (ره) – آبادان متصل می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.