گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

صادرات چهار میلیون و 890 هزار دلار از کالاهای تولیدی تعاونی های استان مرکزی

                   

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: چهار میلیون و 890 هزار دلار کالای تولیدی تعاونی های این استان سال گذشته به خارج از کشور صادر شد.


ناصر شیخی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان در 10 شرکت تعاونی این استان تولید و به کشورهای پاکستان، امارات، قزاقستان، ترکمنستان، روسیه، ژاپن، کانادا، عراق، چین، افغانستان و ارمنستان صادر شده است.
وی بیان کرد: منواتیلین، گلایکول، کشمش تیزآبی، تری اتیلن، پایه دکل انتقال نیرو، ماهی زینتی، فرش، خشکبار، گلدان و گل و گیاه مهمترین کالاهای صادر شده شرکت های تعاونی این استان در سال گذشته بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: این میزان صادرات از طریق کشتی، ترانزیت زمینی و هوایی انجام شده است. 
شیخی اظهار کرد: تعاون نقش موثری در توسعه و رونق اقتصادی و به ویژه صادرات دارد و این شرکت ها در شرایط پساتحریم باید فعالانه تر وارد عمل شوند.
وی گفت: در یکسال گذشته 86 شرکت تعاونی در گرایش های مختلف در استان مرکزی با دو هزار و 345 نفر عضو تشکیل شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: در این مدت 38 هزار و 75 نفر ساعت آموزش های عمومی و تخصصی برای شرکت های تعاونی این استان برگزار شده است.
شیخی در خصوص اشتغالزایی نیز گفت: سهم ایجاد اشتغال این استان در سال گذشته 11 هزار و 674 شغل بوده که بر اساس آخرین آمار و تا بهمن ماه سال 94 بیش از 10 هزار فرصت شغلی ایجاد شده و آمار نهایی در اواخر فروردین ماه جاری اعلام می شود.
وی اظهار کرد: سال جدید فرصت مناسبی برای انجام فعالیت های اقتصادی و توسعه در بخش های مختلف است و در این راستا همه باید تلاش ویژه ای به کار گیرند.
دو هزار و 285 شرکت تعاونی با احتساب تعاونی سهام عدالت با 932 هزار و 767 نفر عضو و 19 هزار و 847 فرصت شغلی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.