گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

افزایش 16 درصدی درآمد گمرک های مازندران در سال 94

                    به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل گمرک های مازندران ، ابوالقاسم یوسفی نژاد درآمد گمرک استان در سال گذشته را بیش از دو هزار و 459 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی گفت : گمرک امیرآباد با یکهزار و 249 میلیارد و 70 میلیون ریال و افزایش 17 درصدی نسبت به سال گذشته ، بیشترین سهم را در درآمد زایی داشت.
او افزود: درآمد گمرک نوشهر هم با رشد 19 درصدی نسبت به سال 93 به یکهزار و 24 میلیارد و 710 میلیون ریال در سال 94 رسید و گمرک فریدونکنار و ساری نیز به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
مدیرکل گمرک مازندران واردات صورت گرفته در سال گذشته را دو میلیون و 183 هزار تن کالا به ارزش 835 میلیون و 130 هزار دلار اعلام کرد.
وی گفت : صادرات غیرنفتی مازندران در سال گذشته هم 423 میلیون و 810 هزار دلار بود.
وی عمده اقلام صادراتی از طریق گمرک مازندران را شامل 58 درصد فرآورده های لبنی ، 10 درصد مواد غذایی ، پنج درصد سیمان، هشت درصد کالاهای صنعتی و 9 درصد لوله و پروفیل اعلام کرد.
یوسفی نژاد مقصد کالاهای صادراتی را هم به ترتیب کشورهای عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان و فدراسیون روسیه بیان کرد.
وی کالاهای وارداتی به استان را هم شامل جو ، گندم ، آهن آلات ،پنبه و خوراک آماده برای دام اعلام کرد و گفت که این کالاها از امارات ، روسیه ، ترکیه ، سوئیس و کره وارد کشور شد.
یوسفی نژاد گفت : پارسال از طریق گمرک های مازندران 225 هزار تن انواع کالا از جمله گازوئیل و ورق آهن به ارزش بیش از 224 میلیون و 201 هزار دلار به مقصد ترکمنستان، افغانستان، عراق و پاکستان ترانزیت شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.