گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

برپایی غرفه اطلاع رسانی و نمایشگاه صنایع دستی در پایانه مرزی مهران

    

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهران از ایجاد غرفه اطلاع رسانی و نمایشگاه صنایع دستی در پایانه مرزی و بین المللی مهران خبر داد.


میثم علیزاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این غرفه در پایانه مرزی مهران به منظور معرفی جاذبه های گردشگری استان ایلام برپا شده و بروشورها و نقشه های راهنمای اماکن تاریخی و تفریحی استان ایلام را در میان گردشگران و مسافران خارجی و داخلی توزیع می کند. 
وی اظهار کرد: در این غرفه اطلاع رسانی هر روز تعداد زیادی بروشور، نقشه و کتابچه راهنمای جاذبه های تاریخی استان ایلام را بین زائران و گردشگران نوروزی و اتباع خارجی توزیع می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهران افزود: در کنار غرفه اطلاع رسانی، نمایشگاه عرضه صنایع دستی استان ایلام شامل گلیم نقش برجسته، گیوه، نمد چیت، منسوجات چرمی نیز برای بازدید علاقه مندان ایجاد شده است.
علیزاده تاکید کرد: حدود یک سوم مجموع گردشگران عراقی از مرز مهران وارد کشور می شوند بنابراین این مرز در تبادل گردشگر بین دو کشور ایران و عراق اهمیت ویژه ای دارد.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت های بالای گردشگری استان ایلام، برپایی این نمایشگاه و غرفه اطلاع رسانی در پایانه مرزی مهران به پیشرفت جایگاه ایلام در صنعت گردشگری کشور کمک کند.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتر مرکز این شهرستان از مهمترین کانون های تردد مسافر و زائر به کشور عراق محسوب می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.