گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

قصرشیرین پذیرای 27 هزار نفر از راهیان نور در تعطیلات نوروز امسال

                 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال 27 هزار نفر در قالب کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی و یادمان های هشت سال دفاع مقدس این شهرستان دیدن کردند.


سرهنگ پاسدار علی احمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد به صورت خانوادگی، گروهی و کاروانی از مناطق عملیاتی جبهه شهید بهشتی، نمایشگاه جلوه های ایثار، رزمگاه شهدا، مسجد مهدیه، نقطه صفر مرزی خسروی، مناطق سومار، نفت شهر و گیسکه، بوستان بسیج، بیمارستان مخروبه قصرشیرین و محورهای عملیاتی بازمانده از دوران دفاع مقدس بازدید کردند. 
وی اضافه کرد که نمایشگاه جلوه های ایثار واقع در پنج کیلومتری جاده قصرشیرین به کرمانشاه دارای بیشترین شمار بازدید کننده در ایام تعطیلات نوروز امسال بود. 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین اظهار داشت: برپایی ایستگاه صلواتی، پست های امدادی، فضاسازی فرهنگی و اسکان یک هزار و 500 نفر در قصرشیرین و در مرز سومار از تمهیدات اتخاذ شده برای راهیان نور در ایام تعطیلات نوروزی در این شهرستان بود. 
سرهنگ احمدپور اظهار داشت: با توجه به مناسب بودن آب و هوای قصرشیرین حضور کاروان های راهیان نور تا پایان خرداد ماه امسال به مناطق عملیاتی این شهرستان ادامه دارد. 
وی افزود: در مناطق عملیاتی و مکان هایی که برای بازدید راهیان نور تعیین شده یک نفر بعنوان راوی جنگ و دوران دفاع مقدس همراه این کاروان ها است تا خاطراتی از رویدادهای جنگ و نحوه عملیات های دفاع مقدس در جبهه های این شهرستان را بیان کند. 
شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از186 کیلومتر مرز مشترک با عراق به دلیل داشتن مرز رسمی پرویزخان برای فعالیتهای اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زائران عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتلهای مناسب بهترین خدمات را به مسافران بویژه کاروان های راهیان نور ارائه می دهد.
قصرشیرین در هشت سال دفاع مقدس، به مدت دو سال در اشغال نیروهای بعثی ارتش عراق بود و صد درصد تخریب شد.
شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.