گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

پارسال 97 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد

                  

رئیس اداره استاندارد شهرستان مهران گفت: در سال 94 بیش از 97 هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی و پایانه مرزی مهران به کشور عراق صادر شده است.


جعفر فرهادبیگی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان صادرات در نتیجه بازرسی ها، نظارت و کنترل های مستمر کارشناسان استاندارد در قالب یک هزار و 157 پرونده صادراتی و وارداتی انجام شده است.
وی با بیان اینکه این پرونده ها از طریق گمرگ به اداره استاندارد مهران ارجاع شد تا کالاهای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد به کشور عراق صادر شود، افزود: مصالح ساختمانی، مواد معدنی، چرم، نساجی و مواد غذایی بیشترین محصولات و کالاهای دارای استاندارد صادر شده از این مرز بوده است.
رئیس اداره استاندارد مهران تاکید کرد: همچنین در این مدت 899 مورد آزمون تعیین ماهیت (تعیین تعرفه گمرکی) نیز در آزمایشگاه های اداره کل استاندارد استان ایلام و آزمایشگاه های همکار انجام شده که بیشترین آن مربوط به سنگ های ساختمانی، سنگ آهن، الیاف پلی استر و مواد شیمیایی است.
فرهادبیگی یادآور شد: تعداد 46 مورد بازدید و نمونه برداری از محصولات تولیدی واحدهای تولیدی و 165 مورد بازدید و نموه برداری از محصولات واحدهای عرضه در سطح شهرستان مهران نیز در یکسال گذشته توسط استاندارد انجام شده است.
وی گفت: در این مدت شش مورد بازدید مشترک با هماهنگی با ادارات صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و آموزش و پرورش از واحدهای صنفی، طلافروشی ها، نانوایی ها و سیستم های گرمایشی و سرمایشی و همچنین بوفه مدارس انجام گرفته است.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام از مهمترین کانون های صادرات کالا به کشور عراق است که روزانه بیش از 600 کامیون حامل کالا از این مرز صادر می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.