گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

مرز ابراهیم خلیل بین ترکیه و عراق باردیگر بسته شد

                

 نیروهای امنیتی ترکیه، گذرگاه مرزی ابراهیم خلیل ، در مرز مشترک عراق و ترکیه در استان دهوک را به دلیل عملیات نظامی جاری در منطقه بستند و صدها کامیون و تریلر ترکیه ای پشت مرز متوقف شدند.


به گزارش ایرنا، منابع محلی به رسانه های عراقی گفته اند که این تدابیر جدید در مرز ابراهیم خلیل که عمده مبادلات عراق و ترکیه در کردستان عراق از این گذرگاه انجام می شود، به دنبال عملیات نظامی جاری در منطقه سلوبی در نزدیکی مرز دو کشور ، اتخاذ شده است.
رانندگان کامیون های ترکیه ای به السومریه نیوز گفته اند، نیروهای امنیتی ترکیه از شب گذشته در تدابیر جدید امنیتی خود این مرز را بر روی تردد شهروندان و مبادلات تجاری و عبور خودروهای سنگین بسته اند. 
بسته شدن مرز ابراهیم خلیل هربار صدمه های اقتصادی زیادی به اهالی و بویژه هزاران تن از رانندگان ترکیه ای وارد می کند که از این محل ارتزاق می کنند و معمولا از بسته شدن مرزها انتقاد دارند.
براساس آخرین گزارش های آماری، حجم مبادلات ترکیه با عراق که عمدتا صادرات ترکیه را شامل می شود، 12 میلیارد دلار بوده که عمدتا روزانه از طریق صدها تریلر و کامیون ترکیه ای انجام می شود. 
آخرین بار با تشدید درگیری ها میان ارتش ترکیه و پ ک ک ، در دسامبر 2015 این مرز بسته شده بود. 
ارتش ترکیه اکنون در مناطقی از شمال شرق ترکیه و شمال عراق در حال مبارزه با حزب کارگران ترکیه(پ ک ک) است که آن را گروهی تروریستی معرفی کرده و در جریان این درگیری ها معمولا مناطق شمال عراق را نیز بمباران می کند. 
روابط ترکیه با دولت مرکزی عراق از ماه ها پیش بر سر حضور نیروهای این کشور در بعشیقه در حوالی موصل استان شمالی عراق تیره است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.