گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

گمرک ایران به واحدهای تولیدی تسهیلات می دهد

                   

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت که به واحدهای تولیدی که عضو سامانه جامع گمرکی باشند، تسهیلات ارائه می شود.


به گزارش ایرنا، فرود عسگری در آیین تودیع و معارفه ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: واحدهای تولیدی عضو سامانه از ارزیابی معاف شده و هم اینک 250 واحد تولیدی در کشور تحت پوشش این طرح هستند.
وی اظهار کرد: همچنین دریافت اظهار نامه قبل از ورود کالا یکی دیگر از تسهیلات این طرح به واحدهای تولیدی در کشور بوده که امسال عملیاتی خواهد شد.
عسگری اضافه کرد: به همه استانها ابلاغ شده که لیست فعالان اقتصادی خود را تهیه کرده تا مشمول تسهیلات مورد نظر شوند و این مهم در دستور کار مدیرکل جدید گمرکات استان بوشهر نیز قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: انتظار می رود همه دستگاه های متولی در زمینه پنجره واحد تجارت فرامرزی به صورت فیزیکی و یا مجوزها مشارکت داشته و به صورت الکترونیک در این سامانه بارگذاری کنند.
عسگری ادامه داد: در زمینه صادرات و واردات کالا 46 قانون وجود دارد که 25 دستگاه اجرایی در راستای فعالیت های گمرکی نظر می دهند و هر ساله این قوانین را تغییر داده و تنها روش مناسب برای اطلاع رسانی روش الکترونیک است.
وی اظهار کرد: حدود 26 نوع عوارض دریافتی در راستای فعالیت های اقتصادی واردات و صادرات وصول می شود که سامانه جامع گمرکی در روند مطلوب این فعالیت موثر است .
عسگری با تاکید براینکه سامانه جامع گمرکی دارای نواقص اندکی بوده که در صدد رفع آنها هستیم ، بیان کرد: هم اینک 76 گمرک درسطح کشور به صورت عملیاتی 95 درصد کالاها را از طریق این سامانه ترخیص می کنند. 
وی با اعلام اینکه توسعه تی اس سی در سال جدید از اهداف گمرک ایران است ،افزود: اصلاح یک سری قوانین نیز در دست اقدام در گمرک ایران است تا در روند اقتصادی فعالان اقتصاد تسهیل ایجاد شود. 
در این آیین از تلاش های احمد پورحیدر تجلیل و بهنام نوروزی به عنوان ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر معرفی شد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.