گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

رییس جمهور عراق همه جریان های سیاسی را به مسوولیت پذیری فراخواند

                

رییس جمهور عراق در جمع رهبران و شخصیت های سیاسی عراقی در بغداد با اشاره به مرحله حساسی که این روزها عراق در آن به سر می برد، همه جریان های سیاسی را به مسئولیت پذیری در این برهه حساس فراخواند.


'فواد معصوم' روز شنبه به مناسبت سالروز شهادت آیت الله محمد باقر حکیم که امسال مصادف با سالروز شهادت آیت الله محمد باقر صدر و سقوط رژیم صدام شده گفت: عراق در برابر چالش حفظ ثبات سیاسی قرار گرفته و همه جریان های سیاسی باید در این مرحله مسئولیت پذیرباشند و برای تفاهم سیاسی تلاش کنند.
وی با اشاره به شهید آیت الله محمدباقر حکیم و بردار بزرگوارش مرحوم 'سید عبد العزیز حکیم' افزود: 'سید عمارحکیم' رییس مجلس اعلای اسلامی که پرچم دار خط مشی آن عزیزان شده است، با دیگر جریان ها می تواند برای ایجاد تفاهم سیاسی به منظور عبور از بحران سختی که عراق با آن مواجه است، تلاش کند.
وی خاطر نشان ساخت: عراق تاکنون از بحران های خطرناکی در طول سنوات گذشته عبور کرده و چالش جدید را با احساس مسئولیت بیشتر می توان پشت سر گذاشت.
معصوم به حفظ دستاوردهای نظامی در جنگ با داعش اشاره کرد و گفت: ثبات امنیتی، فضا را برای پیشرفت در مسایل دیگر از جمله اصلاحات و روند سیاسی و اقتصادی و آشتی ملی فراهم می کند.
وی ادامه داد: عراق اکنون در لحظه ای تاریخی قرار گرفته و خطر تروریسم همچنان وجود دارد و شرایط برای همکاری مشترک با توجه به اینکه تمامی دنیا در صف ما در مبارزه با تروریسم ایستاده، فراهم است.
رییس جمهور عراق تاکید کرد: در این مرحله نیازمند ازخودگذشتگی و مسوولیت پذیری نسبت به ملت و کشور هستیم و باید هر چه در توان داریم برای ثبات روند سیاسی و ارتقا دمکراسی تلاش کنیم.
اول ماه رجب سالروز شهادت آیت الله محمد باقر حکیم در عراق به نام 'روز شهید' نامگذاری شده و امسال مصادف با سالروز شهادت آیت الله محمد باقر صدر و سقوط رژیم صدام در نهم آوریل 2003 شده است.
در این مراسم که در دفتر مرکزی مجلس اعلای اسلامی عراق برگزار شد، سید عمار حکیم رییس مجلس، 'حیدر العبادی' نخست وزیر، 'سلیم الجبوری' رییس پارلمان و دیگر روسای فراکسیون ها و شخصیت های سیاسی، نظامی، عشایری و سفرای کشورهای خارجی در بغداد حضور داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.