گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

معاون اول رییس جمهور در کرمانشاه بر اختیار کامل استانداران مرزی برای رفع موانع صادرات تاکید کرد

                 

 معاون اول رئیس جمهوری بر راه اندازی طرح های تولیدی تاکید کرد و گفت: تمام مالکان طرح‌های راکد موظفند از همین الان برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی خود و فعال کردن آن ها پیگیری‌های لازم را انجام دهند.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: امسال از نظر اقتصادی سال بسیار مهمی محسوب می‌شود. 
وی ادامه داد: همان طور که رهبر معظم انقلاب نامگذاری کردند، امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، بنابراین مجموعه کارهای اقتصادی را در دستور کار قرار دادیم که مهم‌ترین‌ آن راه‌اندازی تولید داخلی، توسعه صادرات و واگذاری طرح‌های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی است.
معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: تولید داخلی کشور در شرایط رکود تورمی که در سال‌های گذشته در کشور بود، آسیب‌ زیادی دیده است، بنابراین استان‌های مختلف خودشان را آماده کرده‌اند برای این که در این زمینه گام‌های بلندی بردارند.
جهانگیری با بیان این که استان کرمانشاه از جهات مختلف برای ما مهم است، گفت: اولا کرمانشاه یکی از استان‌های مهم مرزی است و از جاهایی است که در توسعه صادرات کشور نقش کلیدی دارد و با بازار مرزی که دارد می‌تواند امسال بدرخشد.
وی گفت: استانداران مامور هستند که آنچه موانع صادرات کشور به‌خصوص در مرزهاست را با اختیار کامل برطرف کنند.
معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به سفر خود به استان کرمانشاه گفت: سفر ابتدایی ما به کرمانشاه در سال 95 به این جهت است که به استان‌های مرزی باید توجه ویژه‌ای کنیم.
جهانگیری با بیان این که امسال باید طرح‌های تولیدی حتما راه‌اندازی شود، گفت: در همین جا اعلام می‌کنم تمام مالکین طرح‌های راکد چه آنجاهایی که سازمان‌های عمومی مانند بانک‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و نهادهای عمومی که مالک هستند موظفند که از همین الان برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی خود و فعال کردن‌شان پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: نظام بانکی کشور، صندوق توسعه ملی و سازمان مدیریت کشور نیز تمام حمایت‌های لازم را در این جهت انجام می‌دهند و استانداران کارگروه حمایت از تولید را برای حمایت از این مالکان تشکیل داده‌اند.
معاون اول رییس‌جمهوری اظهار داشت: بخش خصوصی هم برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی خودش به طور جدی باید به صحنه بیاید.
جهانگیری یادآور شد: طرح‌های مهمی در زمینه آب، راه‌آهن، نفت، نیرو و کشاورزی از اولویت‌های دولت در سال 95 است که بخشی از این اولویت‌ها در استان کرمانشاه است.
وی با بیان این که امسال رکورد مهمی را در بخش سدسازی خواهیم زد، گفت: 14 سد و بیش از 50 هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری در برنامه کاری داریم. 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امسال از این جهت بتوانیم طرح‌های زیادی را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.