گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

شکست تلاش کردهای عراق برای دریافت کمک مالی از آمریکا

                   

رسانه های کردی روز یکشنبه از شکست تلاش های اقلیم کردستان عراق برای اخذ کمک مالی از آمریکا برای حل مشکلات مالی این منطقه خبر دادند.


به گزارش ایرنا، این رسانه ها به نقل از سخنان جان کربی سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کردند: آمریکا همیشه بر ادامه کمک های خود به عراق و اقلیم تاکید کرده است، اما در شرایط کنونی هیچ برنامه ای برای کمک به حل مشکلات مالی اقلیم ندارد. 
حکومت اقلیم کردستان عراق هفته گذشته هیاتی به سرپرستی قباد طالبانی معاون نخست وزیر حکومت اقلیم کردستان عراق، به همراه کریم سنجاری وزیر کشور و خانم بیان سامی نماینده منطقه اقلیم در واشنگتن را به آمریکا اعزام کرد تا بتواند موافقت واشنگتن را برای جلب کمک های مالی به اقلیم بدست آورد. 
قباد طالبانی در واشنگتن به رسانه ها گفته بود، آمریکا و سایر کشورهای جهان دارای توان مالی بوده و در مقابل هیچ کس به اندازه ما با داعش بر روی زمین نمی جنگد، از این رو این درخواست درستی است که بعد از رضایت کنگره، بخشی از کمک های مالی در جنگ با داعش به دست ما برسد.
قباد طالبانی گفته بود که ما با بانک جهانی و صندوق بین المللی پول تشکیل جلسه خواهیم داد تا مطمئن شویم در هر نوع کمکی که به عراق داده می شود، سهم کردستان نیز دیده شود. دولت منطقه اقلیم اما هنوز درباره نتایج سفر این هیات به واشنگتن گزارشی را اعلام نکرده است.
کردستان عراق که از تابستان گذشته وارد مرحله ای سخت از بحران مالی شده ، تلاش دارد از طرق مختلف کمک های مالی دریافت کند و در این مسیر چشم به کمک های واشنگتن دوخته است.
بحران جاری به جایی رسیده که بسیاری از پروژه های اقتصادی و عمرانی در اربیل و سایر شهرهای این منطقه فدرالی عراق به تعطیلی کشیده شده و گفته می شود بسیاری از شرکت های خارجی نیز این منطقه را ترک کرده اند.
دولت محلی اقلیم کردستان عراق، طی ماه های گذشته برای مقابله با بحران مالی ، حقوق و دستمزدهای کارکنان و کارگران دولتی را به نصف تقلیل داده است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.