گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

رئیس سازمان توسعه تجارت : چهار رایزن بازرگانی بزودی با هدف گسترش روابط تجاری ایران، به خارج از کشور اعزام می شوند

                   

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: چهار رایزن بازرگانی بزودی با هدف گسترش روابط تجاری ایران، به خارج از کشور اعزام می شوند و به این ترتیب تعداد رایزنان بازرگانی کشورمان به 23 نفر خواهد رسید .


به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت، ولی‌ الله افخمی‌راد در نشست هم‌اندیشی و بررسی توسعه روابط تجاری ایران که با حضور رایزنان بازرگانی مستقر در کشورهای هدف در محل سازمان توسعه تجارت برگزار شد، افزود: چهار نفر رایزن یاد شده، به کشورهای ترکمنستان، روسیه، نیجریه و اندونزی اعزام خواهند شد.
وی اضافه کرد: دوره ماموریت رایزن کنونی ایران در قزاقستان نیز به اتمام رسیده و فرد جدیدی جایگزین وی می‌شود.
افخمی‌راد از رایزنان بازرگانی کشور خواست وضعیت تجاری کشورمان با کشورهای هدف را به دقت زیر نظر داشته باشند تا فرصت‌ها از دست نرود.
رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: رایزنان بازرگانی کشورمان نقش مهمی در گسترش روابط تجاری ایران با دنیا دارند و سازمان توسعه تجارت تلاش می‌کند امکانات لازم را در اختیار آنان برای رسیدن به اهداف ترسیم شده، قرار دهد.
وی تسلط بر زبان انگلیسی و زبان بومی کشور هدف، یافتن زمینه‌های گسترش روابط تجاری، ترغیب به سرمایه‌گذاری و همچنین تشریح وضعیت سیاسی و اقتصادی ایران و اولویت‌های کشور برای سرمایه‌گذاری تجار و فعالان اقتصادی را از جمله وظایف رایزنان بازرگانی کشورمان دانست که در صورت تحقق آن تراز تجاری کشورمان با کشورهای هدف افزایش خواهد یافت.
همچنین در این نشست که به منظور تدوین برنامه‌ عملیاتی رایزنان بازرگانی در سال 95 و بحث و بررسی برای افزایش صادرات ایران به کشورهای هدف برگزار شده بود، رایزنان بازرگانی به بیان مشکلات، فرصت‌ها، راهکارها و دیدگاه‌های خود از کشورهای هدف پرداختند.
به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی اکنون در کشورهای عراق، ارمنستان، ونزوئلا، ترکیه، چین (پکن و شانگهای) ، قزاقستان، پاکستان، لبنان، هندوستان، آفریقای جنوبی، افغانستان، کنیا، ویتنام، تونس، عمان، بلاروس، ایتالیا و آذربایجان رایزن بازرگانی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.