گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

سرپرست فرمانداری قصرشیرین: فعالیت کوله بری از مرز پرویزخان ازسر گرفته شد

                   

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: با پیگیری های انجام شده فعالیت کوله بری در مرز رسمی پرویزخان این شهرستان از امروز شنبه از سر گرفته شد.


مرادعلی تاتار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری های استاندار کرمانشاه و مسئولان شهرستان قصرشیرین و حمایت دولت تدبیر و امید برای بهبود وضعیت مرزنشینان، فعالیت کوله بری در این شهرستان مرزی طبق روال سابق از سر گرفته شد. 
وی اظهار کرد: با از سرگیری دوباره فعالیت کوله بری شاهد اشتغال سه هزار نفر از مردم قصرشیرین که از طریق این کار امرار معاش می کردند خواهیم بود ضمن اینکه این مهم رونق شهرستان را نیز در پی دارد. 
وی بیان کرد: انجام فعالیت کوله بری در بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان، رونق اقتصادی شهرستان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار و توسعه نقش اساسی دارد. 
وی اظهار اضافه کرد که فعالیت کوله بری از روز دوشنبه (31 مرداد ماه سال 94) براساس بخشنامه وزارت کشور متوقف شده بود که در این راستا بسیاری از کوله بران و پیله وران و کسانی که از این راه مخارج زندگی خود را تامین می کردند بیکار شده بودند. 
سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: فعالیت کوله بری به منظور واردات کالاهای خارجی از اقلیم کردستان عراق به کشور در راستای ساماندهی نوع کالا و عوارض کالاهای وارداتی از اواخر مرداد ماه سال 94 تعطیل شده بود که با از سرگیری آن شاهد رونق اقتصادی این شهرستان مرزی خواهیم بود. 
طبق آمارهای موجود در زمان فعالیت کوله بران در مجموع روزانه 500 تا یک میلیارد ریال کالا از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد کشور می شد. 
طبق قانون هر کوله بر مجاز به واردات 40 تا 50 میلیون ریال کالا در هر بار تردد بود که برای جا به جایی و حمل کالاهای کوله بران نیز در سال 93 میزان 25 میلیارد ریال دستمزد پرداخت می شد. 
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی قرار دارد که مرز رسمی پرویزخان هم مرز با بخش کردی و اقلیم کردستان و مرز خسروی هم مرز با حوزه عربی و حکومت مرکزی کشور عراق است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.