گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

امنیت تجار ایرانی را برای فعالیت تجاری و سرمایه گذاری در را عراق تضمین می‌کنیم/ نمایشگاه کالاهای صادراتی ایران در عراق

                   

سرکنسول ایران در بصره با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در بصره عراق گفت: امنیت حضور در عراق و هرگونه فعالیت تجاری و اقتصادی در این کشور را تضمین می‌کنیم.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان توسعه تجارت؛ محمد مختص‌آبادی افزود: بنگاه‌های اقتصادی ایران نباید عراق را ناامن دانسته و از تجارت با این کشور صرفه نظر کنند زیرا امنیت هرگونه فعالیت اقتصادی و تجاری در این کشور به ویژه در جنوب عراق را تضمین می‌کنیم.
وی با بیان اینکه بسیاری بصره را به عنوان پایتخت اقتصادی عراق می‌دانند، افزود: بصره تنها استانی است که با کشورهای اطراف مرز آبی دارد؛ ضمن اینکه 70 درصد از ذخایر انرژی عراق در بصره متمرکز شده و به لحاظ اهمیت اقتصادی، این استان حرف اول را در بحث اقتصادی و روابط تجاری با دنیا می زند.
این مقام مسئول با تاکید بر پیوند‌ها و اشتراکات فرهنگی و مذهبی مردم عراق به ویژه استان‌های جنوبی این کشور با ایران گفت: بخش خصوصی ایران باید اهمیت تجارت با عراق را درک کند؛ کشورهای دیگر با اینکه از فرصت‌های در دسترس ایران برخوردار نیستند اما نسبت به ایران نقش فعالتری در بازار عراق ایفا می کنند که باید اهمیت بازار عراق برای همه تجار ایرانی جا بیفتد.
مختص‌آبادی بر لزوم برقراری ارتباط موثر تجار ایرانی با بازرگانان بصره تاکید کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران؛ زمینه لازم را فراهم کرده و انعکاس دهنده توانمندی ایران در تولید کالا و خدمات فنی مهندسی به مردم بصره خواهد بود.
وی با اشاره به درخواست‌های مردم بصره برای استفاده از کالای ایرانی، گفت: استان بصره شیعه‌نشین است و مردم این استان علاقه مند به خرید و استفاده از کالای ایرانی هستند؛ آنها بارها درخواست خود را ارائه داده اند که در فرصت برگزاری نمایشگاه باید تلاش خود را بیشتر کنیم تا سهم قابل توجه این بازار را به خود اختصاص دهیم.
سرکنسول ایران در بصره؛ گسترش ارتباط این شهر با استان خوزستان را در الویت دانست و افزود: پس از استان خوزستان، باید روابط بصره با سایر مناطق جنوبی ایران نیز افزایش یابد.
وی افزود: سال گذشته تجارت ایران و عراق از مرز شلمچه به بیش از یک میلیارد دلار رسید که نسبت به گذشته بهتر شده اما هنوز به حد ایده‌آل نرسیده است.
این مقام مسئول با تاکید براینکه بخش خصوصی ایران باید با حمایت دولت هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهد تا جای پای محکمی در عراق پیدا کند، افزود: لازمه بهبود تجارت ایران با بصره تسهیل صدور ویزا و رفت‌وآمد به صورت انفرادی از مرز شلمچه است که امیدواریم با مساعدت مسئولان این مشکل به زودی حل شود.
به گزارش سازمان توسعه تجارت؛ نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در بصره عراق با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت از 29 اردیبهشت به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی بصره آغاز به کار می کند.
این نمایشگاه در زمینه‌ محصولات و صنایع غذایی، ساختمان و تاسیسات، صنعت و معدن، انرژی (نفت، گاز و پتروشیمی)، لوازم خانگی، دارو و تجهیزات پزشکی، محصولات آرایشی و بهداشتی، منسوجات، فرش و موکت، صنایع خودرو، خدمات شهری، حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات و صنایع مخابراتی برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.epma.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 05136158 تماس برقرار کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.