گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

لزوم ساماندهی به صادرات لوازم خانگی/ بیشترین صادرات لوازم خانگی به عراق صورت می گیرد

                  

عضو انجمن صنفی لوازم خانگی کشور از انتقال لوازم خانگی داخلی با برندهای دیگر به بازار استان های مرزی و صادرات از آنجا به کشورهای منطقه خبر داد و گفت: برای ورود به بازار کشورهای جنوب خلیج فارس مانند قطر، عمان، امارات، بحرین و عربستان هدفگذاری شده است.


«حسین اسحاقی» اضافه کرد: عربستان در منطقه جنوب خلیج فارس یکی از بزرگ ترین بازارها لوازم خانگی است. 
اسحاقی گفت: اکنون به کشورهای جنوب خلیج فارس به طور مستقیم صادرات نداریم اما بعضی طرف ها، لوازم خانگی ایرانی را می خرند و با برندهای خود به عربستان صادر می کنند. 
به گفته وی، اکنون لوازم خانگی تولید شده در ایران به کشورهایی مانند عراق و افغانستان صادر می شود.
وی افزود: فروش لوازم خانگی بیشتر به صورت اعتباری انجام می شود اما گاهی در شرایط خاص مانند آنچه در عراق رخ داده است، فروش به صورت نقدی انجام می شود. 

** صادرات تولید داخل با برند لوازم خانگی خارجی
عضو انجمن صنفی لوازم خانگی ایران گفت: بیشترین فروش ما در استان کرمانشاه است اما می دانیم این استان ظرفیت این میزان فروش را ندارد و کالا از طریق این استان به اربیل عراق فرستاده می شود.
اسحاقی به عرضه لوازم خانگی ایرانی در بازارهای شهر بانه اشاره کرد و گفت: تولیدات داخلی از سوی برخی افراد خریداری و پس از تغییر برند به نام کالای خارجی در بازارهای بانه عرضه می شود و شماری از شهروندان همین کالا را از بازار بانه به عنوان کالای خارجی می خرند. 
این تولیدکننده لوازم خانگی داخلی بر لزوم برندسازی تاکید کرد و گفت: زعفران ایران را بسته بندی و به نام تولید ایتالیا در بازار عرضه می کنند. در بخش لوازم خانگی نیز به دلیل ناشناخته ماندن برندهای داخلی، برخی مصرف کنندگان یک برند مطرح خارجی را بر تولید داخل باکیفیت ترجیح می دهند.
اسحاقی نیاز بازار ایران به ماشین لباسشویی را یک میلیون و 600 هزار دستگاه در سال اعلام کرد و گفت: بخشی از این نیاز مربوط به جهیزیه و بخشی نیز به نوسازی و تغییر وسایل منزل است؛ بنابراین ماشین لباسشویی و بسیاری از اقلام لوازم خانگی جزء کالاهای مصرفی به شمار می رود و همواره به بازار نیاز دارد. 
وی اضافه کرد: در شرایط رکود، 15 تا 20 درصد تولیدکنندگان لوازم خانگی که از شرکت های کوچک بودند، متاثر شدند زیرا نقدینگی نداشتند، به تحقیق و توسعه کمتر توجه می کردند، ماشین آلات نداشتند و مجبور بودند برای تهیه قطعات دستمزد بیشتری بدهند. 
وی درباره اجرای طرح های ارائه تسهیلات برای خرید لوازم خانگی داخلی گفت: اجرای این طرح تاثیر چندانی نمی گذاشت اما بیان آن انتظار ایجاد کرد و تاثیری منفی در بازار داشت. 
به گزارش ایرنا، با عملیاتی نشدن طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، اتحادیه تهیه و فروشندگان لوازم خانگی تهران «طرح فروش اقساطی لوازم خانگی» را در دستور کار قرار داد.
طرح تسهیلات کانون انجمن های تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز سومین مدلی بود که تا اسفندماه گذشته برای تحریک تقاضا در بخش لوازم خانگی رونمایی شد.
چهارم بهمن ماه 1394 سخنگوی انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی در یک نشست خبری، ارزش بازار لوازم خانگی ایران را سالیانه 200 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 150 هزار میلیارد ریال از این بازار در اختیار شرکت های خارجی و 50 هزار میلیارد ریال در دست شرکت های تولیدکننده داخلی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.