گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

استاندار ایلام: مدیران اجرایی برای صادرات 2 میلیارد دلاری به عراق برنامه ریزی کنند

       

استاندار ایلام از مدیران دستگاه های اجرایی استان بویژه در حوزه اقتصادی خواست برنامه ریزی مدونی را بر تحقق صادرات 2 میلیارد دلاری کالاهای غیر نفتی از این استان در سال جاری تدوین کنند.


به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه صادرات غیر نفتی این استان اظهار کرد: برنامه های اقتصادی امسال دولت در چارچوب اهداف شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل طراحی و اجرا می شوند و مدیران مجموعه های مختلف با تلاش و جدیت برش های استانی مجموعه خود را مشخص و بر اساس محورهای 12 گانه این برنامه اجرایی کنند.
وی افزود: باید از فرصت های ایجاد شده حداکثر استفاده را کرد و از منابع، سرمایه گذاری ها و امکانات موجود در جهت رونق اقتصادی و توسعه صادرات به صورت بهینه بهره ببریم.
استاندار ایلام خواستار تحرک بخشی بیشتر مدیران ارگان های اجرایی برای نقش آفرینی در حوزه اقتصاد صادرات محور شد و تاکید کرد: با تلاش و مشارکت جمعی می توان زمینه را برای توسعه صادرات در استان مهیا کرد و می طلبد همه دستگاه ها پای کار باشند.
مروارید برقراری ارتباط مستمر با اتاق های بازرگانی سایر استان ها و استفاده از تجارب آنها در توسعه مناسبات بازرگانی با کشور عراق را در این زمینه حائز اهمیت دانست.
وی اضافه کرد: با توجه به توافقات با طرف عراقی به منظور راه اندازی مرز چیلات در صورت تحقق این امر و فراهم آوردن امکانات زیرساختی در این نقطه امکان رسیدن به صادرات 2 میلیارد دلاری کالاهای غیرنفتی در استان میسر است.
استاندار ایلام همچنین استفاده از فضای مجازی برای آشنایی بیشتر با بازار صادراتی کشور عراق و تامین کالاهای مورد نیاز این کشور را در توسعه صادرات از مرزهای استان تعیین کننده ارزبای کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست تاکید کرد: دو کار برای توسعه صادرات کالا های غیر نفتی در این استان باید صورت گیرد که یکی در کوتاه مدت باید وضعیت موجود ساماندهی شود و دوم در بلند مدت به دنبال راه اندازی مرزهای چیلات و شهابی باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.